Sitter här hemma på min kammare och funderar nu igen. Tänkte liva upp forumet lite genom att dela med mig av mina tankar.
Jag inser nu det oundvikliga i att jag måste reparera en hel del i den bakre regionen under min pickup. Tanken är ur, ramen är lagad och tvärbalken ska bytas ut. Jag är ingen topnotch-svetsare, men jag försöker hela tiden göra så gott jag kan och bli bättre med erfarenheten.
I detta projekt ingår även lastrumsgolvet. Den frågan har varit uppe i en tidigare tråd, men jag låter avsiktligen bli att lyfta den då jag nu har en annan utgångspunkt.
Jag vill således byta hela golvet, utan att byta alltför mycket runt omkring. Skiljeväggen mellan tank och lastkista är ju ett problem och jag är osäker på om en hel golvhalva ens går in i lastkistans öppning? En okej kompromiss skulle kunna vara att dela upp golvet i bitar, framför respektive bakom skiljeväggen.
Hur ser ni på det hela? Finns det ett smidigt sätt att plocka bort skiljeväggen, eller är det lämpligare att helt sonika dela på golvet? Jag är inte ens säker på om jag vill/vågar investera i ett korrekt pickupgolv (KlassicFab), utan tänker spara lite huvudbry och stålar genom att modda ett bussgolv, är det dumt?