1

Photobucket vill numera ha $399/år för att man ska få dela bilder därifrån. Betalar man inte så byts bilden man länkar till ut mot det här:

https://lh3.googleusercontent.com/3eqGXQpqG6JUh_E-6IyQA02NH4H4D7MzL_yW8enhrizMrb1t9g5UBBgOHeV0F2x4U9WGzD8cGRm4tn1izaJB5qRZEbnyfNInoAbZgAW_zALeRgMOzaoAcpMgihLnGaQ75EfPznwzGSaI_oJyU7x9KOw7oKhDQsRfQ1v5H0zYATE9P7e81H5Dv314miurVT1Oai4KeFfHdUww-9Vb5tO9rBGG1-vqnEFZpVD0eTibd13QBuqAulwAmYgivY_pxhuPj6fbCUFTqYIZE0e6JfbwyOfoZIVzFh06lgaCmixRtpYqYK75it1-sftqUnW6pqxeyyGc-4cXuolPLLxAzlKvCPlaybZiEK7zxPQvHpBz4AXNLP1N5bmzhmCZHDMWjSQ4AoXnDa_egcrpx7DePPB_ORt6hQmwBE-tqRfXkkuICJ38DukAUlCK0XR5DMyWvm5E_CkPlJcmij_NWuyK_jq1Yz2JXF-06yDWdkrcfJJwgrfqfdiPEBGs3GoGEqRzRJ_6Ebnu7wfCnd7WgKE86wfM7IrJ_Holx6gAbRFyXSEwDVqT57JXdgdet7JxAwi-vvuOnDVaDWp48oyez0zbRs3wWhYLisl8f_CEqcgWRfGhUp_xKfuGiy7fQMRn8w=s240-no

Naturligtvis är det bara deras dyraste alternativ som tillåter länkning:

http://photobucket.com/pricing

Så nu är det miljarder bilder världen över som plötsligt inte går att se längre. Suck...

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

2 Senaste redigerad av Totoob (2017-07-07 10:01:46)

Dags för forumet att ha sin egen hosting för bilder, kostnad/användare kan inte bli särskilt hög, och det tycker jag man som hobbyist kan lägga istället för att stöda photobucket med sina utpressarfasoner...

Finns redan en tråd om detta i "Offtopic": http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=47477

3

Nu har jag inte grävt så djupt i saker men nog borde man kunna dela bilder från sitt moln? Å ett moln har väl dom flesta i dagsläget?

Mera känd som jb...

4

Vet inte hur man får fram en länk till bilden på molnet som man sen kan pastea in i meddelandet?

5

Det här med gratistjänster är rätt så roande, som kund betalar du ett högre pris när det är gratis men i andra former än just pengar..

En kort historik och fakta om Photobucket, rakt av kopierat från Wikipedia och Bloomberg förstås.

Photobucket är en webbtjänst för uppladdning av digitala bilder och videofilmer i privata eller publika fotoalbum. Det grundades 2003 av Alex Welch och Darren Crystal och finansierades av Trinity Ventures. Det övertogs av Fox Interactive Media 2007.

Fox Interactive Media, Inc. went out of business. Fox Interactive Media, Inc. offers Internet media management and content broadcasting services. The company owns and operates FoxSports.com, FoxNews.com, Fox.com, and Americanidol.com that offers entertainment, lifestyle, sports, and news broadcasting services. Additionally, it offers Internet community services through its MySpace.com website. The company was founded in 1979 and is headquartered in Beverly Hills, California. Fox Interactive Media, Inc. is a former subsidiary of Twenty-First Century Fox, Inc.

In December 2009, Fox sold Photobucket to the startup digital photography company Ontela.

Photobucket was founded in 2003 by Alex Welch and Darren Crystal and received funding from Trinity Ventures. It was acquired by Fox Interactive Media in 2007.

In December 2009, Fox's parent company, News Corp, sold Photobucket to Seattle mobile imaging startup Ontela. Ontela then renamed itself Photobucket Inc. and continues to operate as Photobucket.

In June 2010, Photobucket was named in the Lead 411's Hottest Seattle Companies list.

On June 28, 2017, Photobucket changed its Terms of Use regarding free accounts and third party hosting (hosting on forums, eBay, etc). Only the most expensive plan, at $399.99 per year, now permits third party hosting and linking to forums, etc. Which effectively alienating a very large percentage of their users, whom only used Photobucket for third-party image hosting. Photobucket made this change with no input or consultation with their current users, or the public. Adding this to photobuckets use of excessive pop-up ads, scams, clickbait advertisements, and in some cases viruses embedded in ads, the number of active account quickly decreased.

This new business model has caused thousands of forum DIY's and write-ups with explanatory pictures to be rendered useless. About 500 words into the linked document was a declaration that free accounts would no longer permit image-linking to third-party sites. Ebay and Etsy have also been affected, in addition to many forums and blogs. Thousands of images promoting goods sold on Amazon and other shopping sites have been removed after the photo-sharing service changed its terms.

Twitter partnership

Twitter announced in June 2011 that Photobucket will become the default photo sharing platform for Twitter.[12] According to a report by Sysomos, 2.25M images are shared on Twitter daily, which accounts for 1.25% of all Tweets posted.[13] Just before the announcement, TwitPic and Yfrog were the leading photo-sharing services.

Photobucket offers free and subscription based (Plus) accounts. Free account users receive 2 GB of storage for photo and video uploads, 10 GB of transfers (which they call "bandwidth") per month for sharing and linking, and unlimited access to Photobucket’s editing, slideshow, and Story features. "Plus" accounts are structured into storage tiers and offer unlimited bandwidth, use of site features, and an advertisement free experience.

The following describes Plus subscription pricing as of October 2016

2 GB - free
20 GB - $2.99/month, $29.99/year
50 GB - $4.99/month, $49.99/year
100 GB - $8.99/month, $89.99/year
200 GB - $16.99/month, $169.99/year
500 GB - $39.99/month, $399.99/year (Only option that allows embedding/hotlinking)

Gammalt skvaller från 2009 om maktspelet i dessa företag, kanhända nonsens idag men för den som vill forska vidare i ämnet finns en del bra namn.

Jonathan Miller, the former CEO of AOL, is taking over the digital assets of News Corp., we’ve confirmed independently – his new title will be CEO of Digital Media. This will include Fox Interactive Media and other duties. Peter Levinsohn, the current president of Fox Interactive, will be leaving his current position but will remain at News Corp.

This is more than a little ironic. Miller currently works with Ross Levinsohn at Velocity Interactive Group – and Ross Levinsohn was the head of Fox Interactive before Peter Levinsohn took the position in late 2006.

This means Miller is now running MySpace and other News Corp. digital assets, making him MySpace CEO Chris DeWolfe’s fifth boss in the last few years.

Miller was under contractual obligations with AOL not to work with AOL competitors until this month. Time Warner vetoed his appointment to the Yahoo board of directors last year under the agreement.

We and others have been speculating for weeks that Peter Levinsohn would soon be replaced (particularly since his champion, Peter Chernin, recently announced his own departure) along with a possible reorganization of FIM. Levinsohn is definitely out. What isn’t clear is how the division is being reorganized, but the job will almost certainly be bigger than running the existing FIM assets.

Finns mer info för de intresserade men detta ger en hint om hur vi som reklamvilsna får är en värdefull handelsvara trots att det i grunden kallades för en gratistjänst.

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

6

JBlom skrev:

Nu har jag inte grävt så djupt i saker men nog borde man kunna dela bilder från sitt moln? Å ett moln har väl dom flesta i dagsläget?

Man kan dela bilder från Google Photo utan problem (än så länge, är väl bäst att tillägga...) 
Det är bara att öppna bilden man vill dela, högerklicka på den och välja "Kopiera bildadress"  URL:en blir skapligt lång, Photobuckets bild som jag klistrade in ser ut så här:

xhttps://lh3.googleusercontent.com/3eqGXQpqG6JUh_E6IyQA02NH4H4D7MzL_yW8enhrizMrb1t9g5UBBgOHeV0F2x4U9WGzD8cGRm4tn1izaJB5qRZEbnyfNInoAbZgAW_zALeRgMOzaoAcpMgihLnGaQ75EfPznwzGSaI_oJyU7x9KOw7oKhDQsRfQ1v5H0zYATE9P7e81H5Dv314miurVT1Oai4KeFfHdUww-9Vb5tO9rBGG1-vqnEFZpVD0eTibd13QBuqAulwAmYgivY_pxhuPj6fbCUFTqYIZE0e6JfbwyOfoZIVzFh06lgaCmixRtpYqYK75it1-sftqUnW6pqxeyyGc-4cXuolPLLxAzlKvCPlaybZiEK7zxPQvHpBz4AXNLP1N5bmzhmCZHDMWjSQ4AoXnDa_egcrpx7DePPB_ORt6hQmwBE-tqRfXkkuICJ38DukAUlCK0XR5DMyWvm5E_CkPlJcmij_NWuyK_jq1Yz2JXF-06yDWdkrcfJJwgrfqfdiPEBGs3GoGEqRzRJ_6Ebnu7wfCnd7WgKE86wfM7IrJ_Holx6gAbRFyXSEwDVqT57JXdgdet7JxAwi-vvuOnDVaDWp48oyez0zbRs3wWhYLisl8f_CEqcgWRfGhUp_xKfuGiy7fQMRn8w=s240-no

Fast det spelar ju ingen roll så länge som det funkar  ICQ/af

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

7

har märkt att mina bilder inte syns längre med
så här blire...
http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/IMG_1536.jpg

Så jävla trist då man lagt upp massor av bilder på forumet som nu är helt värdelösa... om man inte betalar då..
Sjukt irriterande !!!!!!  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

8

Som det mesta i affärslivet..skapa ett beroende och börja sedan ta betalt..genialt men man blir inte populär.. Default/hmm

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

9

Speciellt när dom tycker privat personer ska betala 3600 om året (300:- i månaden)

Hade det varit 300/år istället hade det varit en annan sak tycker jag.

10

Om hostning på forumet är ett möjligt val kan det vara värt att kolla med de som driver alfapowerforumet då det kan finnas utrymme för mer på deras server, om någon är nyfiken på att kolla om möjligheten finns?

Tillbaka där allting startade (då var det en old school '67 Buggy i manxstil)
Nu är det en 1978 VW Latebay camper

Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.

11

Skit också... andra gången mina projekttrådar blir värdelösa.. har redan gjort om mina projekttrådar en gång då förra fotosajten lade ner ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac

12

pompejus skrev:

Som det mesta i affärslivet..skapa ett beroende och börja sedan ta betalt..genialt men man blir inte populär.. Default/hmm

Bara mer förmögen. Default/hmm Ett otyg.

13

Så här jobbar knarkhandlarna
Man skapar ett behov( ofta gratis) sen tar  man betalt

14

jag kör med one.com 20kr i månaden 25GB
Och det är ett Webhotell, men man bestämmer själv när och var man delar sinag grejor.

"ljushuvud"

15

http://imgur.com/ är en bra, gratis och snabb sida, skapa ett konto högst uppe på sidan, sen kan man ha sina fotoalbum där (offentligt eller inte offentligt)
+ är att det finns mycke roligt att titta på också på imgurs huvudsida  ICQ/ag

16 Senaste redigerad av TobiasL (2017-07-08 14:40:20)

Märklig affärsmodell. Jag gissar att om man tillämpar "digital pennies vs.analog dimes" tänket så borde en tiondels så högt pris ge hundratals gånger så många kunder.

Jag gissar att de backar och kommer med ett rimligare erbjudande, annars är de rent korkade.

17

Jag kör oxå med imgur.com, men det är ju inget säkert att inte samma händer där?
Förr lade jag bilderna på egna hemsidesutrymmet, ihop med abbonnemang, men det växlade och byttes oxå...;-(

18

Enklast är att skaffa webhotell, typ one.com. Bara skicka upp bilderna med ftp program, finns även till telefon.
Då behöver man inte oroa sig för andra som i detta fall.

Mera känd som jb...

19

Stefan F skrev:
JBlom skrev:

Man kan dela bilder från Google Photo utan problem (än så länge, är väl bäst att tillägga...) 
Det är bara att öppna bilden man vill dela, högerklicka på den och välja "Kopiera bildadress"  URL:en blir skapligt lång, Photobuckets bild som jag klistrade in ser ut så här:

xhttps://lh3.googleusercontent.com/3eqGXQpqG6JUh_E6IyQA02NH4H4D7MzL_yW8enhrizMrb1t9g5UBBgOHeV0F2x4U9WGzD8cGRm4tn1izaJB5qRZEbnyfNInoAbZgAW_zALeRgMOzaoAcpMgihLnGaQ75EfPznwzGSaI_oJyU7x9KOw7oKhDQsRfQ1v5H0zYATE9P7e81H5Dv314miurVT1Oai4KeFfHdUww-9Vb5tO9rBGG1-vqnEFZpVD0eTibd13QBuqAulwAmYgivY_pxhuPj6fbCUFTqYIZE0e6JfbwyOfoZIVzFh06lgaCmixRtpYqYK75it1-sftqUnW6pqxeyyGc-4cXuolPLLxAzlKvCPlaybZiEK7zxPQvHpBz4AXNLP1N5bmzhmCZHDMWjSQ4AoXnDa_egcrpx7DePPB_ORt6hQmwBE-tqRfXkkuICJ38DukAUlCK0XR5DMyWvm5E_CkPlJcmij_NWuyK_jq1Yz2JXF-06yDWdkrcfJJwgrfqfdiPEBGs3GoGEqRzRJ_6Ebnu7wfCnd7WgKE86wfM7IrJ_Holx6gAbRFyXSEwDVqT57JXdgdet7JxAwi-vvuOnDVaDWp48oyez0zbRs3wWhYLisl8f_CEqcgWRfGhUp_xKfuGiy7fQMRn8w=s240-no

Fast det spelar ju ingen roll så länge som det funkar  ICQ/af

krävs väl dock att bilden ligger i ett offentligt album.. ?! vill jag minnas

20 Senaste redigerad av Mr 56 (2017-08-02 12:30:54)

Som sagt kör med One tex.
Jag kör med 28Kr i månaden (årskostnad som ett par motortidningar).

Jag Krymper bilderna med Image Resizer for Windows
http://www.bricelam.net/ImageResizer/

Kopierar upp dom med ett FTP program, Men med One kan man logga in på och grafiskt och lätt tanka upp bilderna.

Sen är det bara att kopiera bildlänken och klistra in i sina trådar.
Då bestämmer du själv när du vill lägga ner, och du äger dina bilder själv.

Jo jag blev blåst av Fototime för många månvarv sen :-)

Det här hittar man på https://www.one.com/sv/ idag.

Post's attachments

one.JPG, 95.16 kb, 1239 x 610
one.JPG 95.16 kb, 248 downloads since 2017-08-02 

"ljushuvud"