Ni som inte gillar bonnmek å kajsavarg lösningar kan sluta läsa här. Detta gör jag enbart för mig själv och jag gör det på mitt sätt.
Då jag tänkt en stund på att förbättra min framvagn så har jag bestämt mig för ett AA-armsbygge.
Har kollat en hel del på red9 och diverse andra lösningar och bestämt mig för en AA-arms lösning.
Då jag har svårt att läsa å förstå facktermer å andra viktiga texter så tycker jag att det är lättare att bygga en prototyp som man utvecklar efter hand. Jag har läst mig till lite fakta som ska testas på prototypen så jag förstår hur det funkar.
Armarna har jag gjort ungeför lika långa, vad jag förstått så ska undre armen var typ 30% längre än den övre. Men jag vill se hur skillnaden blir med lika långa vs olika långa. Har inget dataprogram som kan simulera så det blir som sagt en prototyp.
Jag kommer använda mig av en bayspindlar och spindelleder.
Jag kommer att lösa alla problem efter hand såsom caster, camber, bumbsteer, mm, mm
Har fått lite olika tips på kuggstångs lösningar, audi 100, volvo 240, clio...ska åka till skroten och kolla sen när det blir dags.
Prototypen är bara ena sidan och inte dom slutgiltiga material och godstjocklek som kommer användas i slutändan.
Kom gärna med förslag, tips, hejarop.....
Spindlar är beställda men inte kommit hem än.

sen finns det minimi mått på rören dvs gods tjocklek och diameter och sträck /böj , hydraul rör brukar vara lämpliga..

och dom i mötande filen kan känna sig lika trygga.. så grejer som inte kollas av folk som vet vad som fungerar och framförallt håller vid olika belastningar, skall i mina ögon inte vara på vägen, hur fina man än tycker konstruktionerna e.!!