Hej alla kunniga VW entusiaster 
Ber om ursäkt om detta ligger i fel flik nu men tror jag lagt den rätt.
Jag har sökt i veckor efter svar men har väldigt svårt att hitta rätt så tänkte ställa frågan här...
Jag har en bubbla roadster cab från 1968 med en 1600 motor.
Jag kan väldigt lite om motorer utan har gjort det jag kan genom att byta ut all inredning och stereo etc efter att bilen först genomgåtts av proffs för att leta rost och skavanker etc. (Vill ju tejpa på nytt på risig botten så att säga...)
Jag söker nu tips på någon firma som skulle vilja tänkas byta ut hela motorn så att jag kan få ut en ca 120hk i bilen(har hört att en 1915 motor kanske kan räcka). Detta baserat på ett antal Youtube-klipp som jag sett.
Bor i Stockholm och har inte hittat en enda än så länge.
Vet att det kommer kosta mycket pengar och att jag aldrig kommer få tillbaka det men det spelar mindre roll i detta fall utan är ute efter någon som har tips på vart jag kan vända mig med en sådan förfrågan. Så tar gladeligen emot tips på detta.
Tyvärr gör min okunskap att jag inte har en aning om vad ett sådant motorbyte skulle gå på så om någon har ett hum får ni gärna säga till också. Har sett att "Ready-to-turn-key" motorer säljs för 50-80tkr men vet att det tillkommer mängder av arbetstimmar såklart och säkerligen en del rena ombyggnationsmåsten för att det inte ska vara direkt farligt med för stor motor i för liten plåtbil
Men om någon av er har någon erfarenhet av liknande utbyten och kan meddela ett ungefärligt pris vet jag iaf vad det bör kosta (min okunskap gör ju tyvärrr också att jag kan bli rätt så upplurad annars...
Tack för ett härligt forum med givande läsning och med hopp om insiktsfulla svar 
Med vänlig hälsning, Martin