1

Träffade eb gammal lärare på konsum idag, började snacka lite om gamla bilar.
Han vet att jag är inne på vw och berättade att han hade en arbetskamrat som hade en gammal vw buss med delad framruta ståendes som han bara ville bli av med.
Troligtvis gratis trodde han, då ägaren inte hade nåt nöje eller nytta av den.
Han skulle höra av sej så fort han pratat med honom,
Uppdaterar med info så fort jag hör något... ICQ/ab

Get low, or die tryin

2 Senaste redigerad av Emil (2011-09-30 06:24:45)

Det är väl inte Jerker du tänker på, isf får du nog smida medans järnen är varma... Var och pratade med honom igår och tittade...
http://www.blocket.se/varmland/Typ2_vw_ … 7.htm?aw=1

Söker efter typ2 pickup, buss eller bubbla...

SunCityAircoolers

3

Nej denna bussen var inte jerkers även fast han också är lärare, har pratat med jerker förr om hans splittbuss (jerker var min lärare i mellanstadiet) men jag har aldrig tittat på den röda han har, vet att han varit lite kluven om att sälja,
Hur såg den ut? Och vad sa han? (han berättade för mej att han bytte denna mot en flaska whiskey när han "köpte" den ICQ/ab

Get low, or die tryin

4

Det är ju inget omöjligt objekt men det behövs en hel del plåt och svetstråd för att få ihop den...

Söker efter typ2 pickup, buss eller bubbla...

SunCityAircoolers

5

Kul! Fler bussar åt folket! låt oss få ta del av bygget genom en projekttråd när det ska hämtas och restaureras!  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

6

Läraren ringde nu, det kunde ha varit en tidig bay ist för split, han som ägde den hade ingen koll.
Den är min om jag kommer och hämtar den ICQ/ab
Ska prata med ägaren och kolla om det är nåt av värde !

Get low, or die tryin

7

Bilder!!

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

8

vw raggarn skrev:

Bilder!!

x2

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

9

vw raggarn skrev:

Bilder!!

x3

10

vw raggarn skrev:

Bilder!!

tja nu e det intressant.. drabbades själv av en förmodad splitt.. men det vart en bay ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

11

Ägaren skickade sms nu, han trodde det var en 70a, men han var inte säker. Ska försöka åka och kolla på den i helgen !

Get low, or die tryin

12

Spännande ICQ/ab

13

michaelth skrev:
vw raggarn skrev:

Bilder!!

tja nu e det intressant.. drabbades själv av en förmodad splitt.. men det vart en bay ICQ/an

splitt är splitt men bay är okey  ICQ/af

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

14

som sagt, det var en 70ia tyvärr, har dock inte kollat på den än, den står i Arvika.
Har för mkt bilar och projekt, en bil till på gården och jag har en ex sambo! ICQ/ab
så om någon är sugen på denna så skicka ett pm, den är gratis och gårdsägaren är bara glad om nån kommer
och hämtar den!

Get low, or die tryin

15

Är den grön o syns ute från stora vägen?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

16

25hpman skrev:

Är den grön o syns ute från stora vägen?

som jag skrev, har inte kollat på den än så jag har ingen aning! ICQ/ab
Arvika var väl lite fel skrivet, Åmotsfors lite norr om Arvika står den,
så det är nog inte den du tänker på då det inte går nån stor väg utanför denna gård

Get low, or die tryin

17

Nu är bussen hämtad, så ni behöver inte skicka mer PM ! ICQ/ab

Get low, or die tryin