Välkommen till forumet,kul att du också hittat hit !
Jag har inget exakt svar på din fråga men jag kan dela med mig av mina erfarenheter.
När jag körde hästskor bak på min bay så vred jag torsionen endast på det övre röret. Jag kommer inte ihåg exakt hur mycket, men om du tänker dig att orginalläget är kl 17, så vred jag till kl 14-14,30.
Om du sänker lika mycket på båda rören så borde den bli lite lägre fram än vad min buss var 2009.
Om jag skulle sänka en bay idag med orginalgrejer så skulle jag montera sänksatserna så att högsta läget var i orginalposition, alternativt lite lägre. Jag skulle även skippa hästskorna och sänka den bak på det vanliga viset. Det är ändå lika mycket jobb att skruva på hästskor som att kugga om svärden och då kan du sänka den till den höjd du vill ha.
För du måste ju få ner den lite mer än bara 82mm om du ska få åka runt i Borlänge
Det blir nog bäst om du provar dig fram med sänksatserna efter att du sänkt den bak först ,med eller utan hästskor. Punktsvetsa fast sänksatserna och ställ ner bussen på backen så ser du på en gång om du hamnat rätt.
Lägg gärna upp en projekttråd på bussen,så vi andra får se vad du sysslar med 