1

TAPPA INTE SUGEN. VÄRLDEN ÄR FULL AV TAPPADE SUGAR!
Så sa min kära syster på 80 talet...

Medelålderskris??
Eller bara något som händer då säcken knyts ihop i +50 års åldern..???

Så vad är problemet...

I min sits så ...
jag har jobb
Bor i ett om något år slut betalt hus. har ett snart färdigt garage..(om jag bara får tummarna ur)
jag har en fru som älskar mig och axepterar mina bil/mekaniska intressen och står bakom mig(stöttar mig)
har många olika spännande bilprojekt med massor av delar..

Men..
jag har dåligt med meklust.. ser alla grejer jag har , har massor av tankar vad jag vill göra..

men ... känner att jag inte hinner...eller??
varför?? jag har ju 24 timmar/dygn..
Ursäkter..
Övertid på jobbet= ryggvärk/massör sjukskrivning förkylning,
Ett dödsbo som skall upplösas..
Min älskade hund som dött/blev tvungen att somna in pga av Cancer ... Jack RIP.
höst..

så vad gör man

Eftersom både ryggvärket och den ihållande förkylningen, snart hållit mig hemma i 14 dagar/nätter,i mem stillhet..
knaprande smärtstillande och febernedsättande medusin. ICQ/ac
så känns livet kasst...

Tänker varje morgon liggande i sängen... idag skall jag..... sen äter jag lite frukost..
klappar den kvarvarande kära hunden Jenna.. ICQ/ag  sen en kort tur till skogs för hennes behov., innan jag återkommer hem för mer vila ..

jag saknar oxå "morgon tv" som Pompejus brukar kalla det..

Det är flera veckor sedan jag gjorde något "vettigt" här hemma vare sig i huset eller i garaget..

så hur gör man ... hur kommer man igång igen..
sitter och slö surfar.. kollar på kustom bussar, vw cabbar... dubbelhytts split pickupper och tänker på mina projekt..
sen tar det stopp...
nej jag säljer inget.. men jag gör inget heller..

HJÄLP.........nej jag vill inte ha en klapp på huvudet...

är jag själv om att sitta fast...
jag vet ryggen kommer bli hyfsat bättre..
Förkylningen kommer blir bättre..
jag kommer att sakta börja leva med att min käre hund gått vidare..

men resten...??

/ Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

2

Tappad ork och lust kommer väl lite titt som tätt... och då som du säger oftast i samband med andra saker i livet som kommer ivägen...

För min del så brukar det vända när man börjar pilla med nån mindre grej, städa i garaget eller nått sånt och så försöker jag leva efter Mackes råd, ta en liten bit i taget och titta inte på ALLT jobb man har framför sig för då kan det bli för övermäktigt  ICQ/an
Sen är min morot att jag vill få det klart så man kan få åka och njuta  ICQ/ag

3

Hej Michael!

Jag har en aning om hur Du känner det, jag är själv i såna tankar/problem emellanåt.... Håller med GB i tankegångarna, och för mig funkar det att ta tag i nåt litet isolerat projekt som jag känner att jag kan få klart inom den inspirationen jag känner för stunden, men ibland för även såna smågrejer slutföras på ren envishet i slutändan. Sen kan man känna lite tillfredställelse över att det är klart och blev bra, och då är det lite, lite enklare att ta tag i nästa grej som i sin tur kan ge lite, lite mer tillfredställelse, och sakta kommer man på banan igen!

Har väl nån liten känsla av att det här är nån form av förstadie till det som populärt kallas att gå in i väggen, och jag tror man ska ta sånt med visst allvar.

En god vän sa en gång att allt man har för lite "oväsen", det man går förbi varje dag och som man har dåligt samvete för att man inte fixat för mer oväsen än vad kanske en punktering på cykeln vid sommarstugan gör, medan sånt som är iordning mera spelar en melodi.... Och i slutändan blir det då så att för många smågrejer som för oväsen blir till en hel kakafoni, och då försvinner lusten att ta tag i det. Rätt eller inte får var och en avgöra, men jag känner att det stämmer på mig!
En annan god vän har en text i sitt garage som lyder "The things you own are slowly beginning to own you"..... Åxå ganska tänkvärt!

Jag tror det är bra att sätta sig ner och fundera på vad man egentligen vill uträtta, och sortera bort det som kanske var viktigt en gång i tiden men som inte känns lika angeläget nu. Sen tror jag även att det är viktigt att sätta sakerna man har i rätt perspektiv, åtminstone jag tycker att de är mindre viktiga än relationerna med nära och kära (inkl hundar)!  ICQ/ad

Hobbyn ska man ägna sig åt för att det är kul, och man ska inte ha dåligt samvete för att man ställer det åt sidan när inspirationen tryter!

Hoppas Din lust till garaget kommer tillbaka snart!  ICQ/ab
MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

4

Tappa sugen, det är inte farligt.
Det farliga är när den tappade sugen är ett normalläge.
Många projekt (som jag har) kan göra att man får dåligt självförtroende för att man inte kan.
Folk frågar hur går ditt å hur går datt å när ska det bli klart osv...........
Jag kan orera länge om hur dåligt vissa beter sig eller hur jobbigt det är osv..........

Det är en hobby Michaelth, det är bara en hobby............
Hobbyn skall utföras när det är varmt i huset och man har mat i kylskåpet och när man är överrens med sin kära om att det är det här jag vill göra.

Vad skulle din hund tycka om att du satt och surade över något du inte kan göra någonting åt?
Jag förstår att saknaden är stor, men gör åtminstone en sak per dag med hunden i tankarna.

Du äger själv dina känslor, och det är du som kan göra någonting åt dem.
Ha inte för bråttom bara, utan tillåt dig att slacka och tycka livet suger, åtminstone ett tag.

Ring polare, tjata med älsklingen och prata med dig själv.
Snart är du så trött på dig själv så du går ut och gör något i garaget som du mår bra av.

En pryl per dag, om det så bara tar 5 minuter.
Känn en trygghet i att lusten kommer tillbaka förr eller senare.

Knäpp en malt och chilla, du hinner ändå ICQ/af

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5 Senaste redigerad av pompejus (2016-11-05 17:49:01)

Ja du Michael..du och jag har ju pratat mycket om det här när jag hade det jobbigt sist och nu har det ju kört ihop sig igen för mig,så man tappar ju sugen på det mesta..både känner för dig och förstår hur det känns..det tar lite tid att hämta sig,det måste man inse,och bara det tar tid...
Vi grejar det här också,inget tvivel om detta..gäller bara att gå från ledsen och viljelös till läget där man nästan blir lite förbannad över sin situation och blir beslutsam..
En sak som gjorde mig gladare var att vi åkte och hälsade på Edström i Jönköping idag och köpte lite eberdelar(vet inte om jag behöver dem,men vad gör man inte för att komma över ett terapeutiskt samtal med en VW-nörd) Vi hade ett trevligt samtal och han och hans son Jacob,visade villigt runt bland bilar och ockuperade granngarage(!) Jacob lärde mig bland annat att en motor kan bli "bucklig",en helt ny erfarenhet för både Anna-Lena och mig,det är lärorikt med hembesök ibland.. ICQ/ab När vi skulle vända hemåt och tanka i Huskvarna,hittade vi en antikmässa vid Folkets park som besöktes, blev en ganska bra dag med lite överraskningar..summa sumarum,låt livet rulla på lite..prata med människor du trivs med,anförtro dig åt människor du litar på och gläds åt det du har...ha det bättre som du brukar säga till mig,det blir bättre.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

6

Mogge skrev:

En pryl per dag, om det så bara tar 5 minuter.
...
Knäpp en malt och chilla, du hinner ändå ICQ/af

Kan bara instämma Mogge! 5-minuters metoden är ett bra sätt att hålla ett projekt igång. Har man för höga förväntningar om vad man skall hinna är det lätt att man inte kommer ut alls. Hellre dra åt en skruv än ingen. Dessutom är det lättare att komma ihåg vad man höll på med och var verktygen ligger om man gör lite varje dag...

7 Senaste redigerad av 63 Highlight (2016-11-05 19:53:10)

YO!
Du är inte "medelålders"...Du är förvisso mitt i livet och har bara 45 år kvar ungefär så det  ÄR dags att öka,,,,,

Jag känner som Dig ibland, men då brukar jag lura mig själv- något som jag  är mästare på.

Det jag känner som betungande är varje kväll då jag går och  lägger mig har jag bara gjort 97 av de 100 grejorna jag hade planerat att göra,,,,men då blir jag lite självgod och tittar på grannen, han har bara gjort 30 av d  grejorna- Du är större än de flesta!Du presterar mer- Du skapar underverk!!
Ta det  i det tempo som känns bra!!
ta sen ett steg tillbaks och  njut av det Du gjort( det är en grej som kommer med åren då man tidigare var för upptagen  för att kunna göra det)
Snart är det måndag  och  då kan Du vila upp Dig igen!! ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad

8 Senaste redigerad av umekille (2016-11-05 20:28:44)

Har själv som 55+ och lägenhetsboende insett
att har man inte något sen yngre åren så är det inte
möjligt anskaffa förutan en miljonvinst på triss eller lotto som man
oftast glömmer kvar i affären. Sen kostar ju hus o garage skjortan idag
verktyg o maskiner är inte billiga och en entussiastbil blir också en fantasi
saga. Var glad åt det ni har som har hus o garage mm. lite försent vid 55
att nystarta då man knappt kommer ha råd gå i pension när det är dags.

9

När jag tappar sugen, så brukar jag bygga en minibike(sparkcykel :-)

Vad jag försöker säga, släpp tvånget och syssla med nått man brinner för, för stunden.

Men visst vid 61 är det lite svårt att bli upphetsad, för ännu en 32 roadster, eller helpolerad Ardunsida.

Sen är det årstiden, jag tappar alltid fart i November, och då den är dålig från början så står det still :-)

Efter jul tar vi nya tag:-) eller hur?

"ljushuvud"

10

hmm tack mina vänner... för så ser jag er. ICQ/ag

e lite mycket bara..
ja jag brukar försöka med små projekt för att tugga mig genom livet..
men(gnäll gnäll) när det e för mycket. och kroppen sviker ..då e det trisst..
små triviala I lands problem...
exempel.. vi har 3 fastigheter..
Ena vilken vi fått genom arv vilken vi skall tömma på massor av bra och ha..som vi inte vill kasta, men inte har lust till eller vill.. tja vet riktigt vad med..
Står en jätte kontainer och tickar pengarsedan 3 veckor, då jag e sjuk/inte kan orkar  kasta grejer..
I dom 2 andra fastighetena har vi haft olika fel med uppvärmningen.. ICQ/ac
På jobbet behövs övertid..
Vi har 4 bruksbilar.(2 personer) ICQ/ad 
Saaben som jag kör,  som fått en mindre skada så ena bakljuset/bakskärmen som måste lagas/bytas.. riktas/lackeras..har inte garaget färdigt så måste lämna bort....
En skoda Oktavia som behöver ,svarvas broms skivorna/tätas en mindre läcka i avgas systemet, och lagas bakrute torkaren. så den kan besiktigas... gick ut den sista.. sen säljas.. men för mycket grejer i garaget som måste flyttas innan den kommer in...
En toyota yaris som skall fixas lite med sedan säljas.. bla del lack... då mitt garage inte är färdigt får jag outsorsa det...

En mitsubischi (arvbil) där det just nu behöver fixas med ac/ eluppvärmda speglar. som inte vill.. bilen har stått still ett år, men är precis nybesiktigad ua....

sen min /vår goe käre kämpe Jack..... som från en dag till annan slutade äta, sedan fick diagnos urinvägs inflammation/dagen efter jätte tumör...=vila i frid..... ICQ/ac

Och mitt i detta packar min rygg ihop, och jag får en massiv förkylning med feberfrossa snor och elände bla...

Att sedan min svärmor ...och min svärfar turas om med ambulanse resor /sjukhusvistelse... just nu svärfar-83 år med lunginflamation på  sjukhus i 2 veckor..och svärmor rammlar och slår sig ensam hemma..
Tja min -88åriga mor .. verkar klara sig.. men....

Väggen... inte fan vet jag.. men mycket e det...

små steg.....små steg..... glädja sig åt det lilla.... jodå.. klappa sig själv på axeln...hmm ICQ/an
visst skall man göra det som e kul..och det kan man....... när resten e okey.

Känner mig som en gnällspik, för jag "har ju så mycket" men det mesta har jag fått jobba satan för att behålla... och mycket har jag blivit av med i livet, som betytt mycket för mig..

Over and out... och tack för att ni orkar bry er.!!!
/ Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

11

I bland är det skit och så är det att leva. Gör måstena som du behöver ta hand om nu, så ska du se att tiden och lusten kommer tillbaks när det lugnat ner sig. Ta in någon liten del att pula med på köksbordet så känner du att du ändå att du gör små framsteg på projektfronten.
Jag känner själv att orken inte finns på vardagskvällarna och vill gärna ha en hel ledig dag när jag skall meka. Tror att vi är i samma ålder, jag fyller 53 nu i november.
Som sagt hobbyn skall vara kul och inte ett måste men kan bli en stressande faktor när man vill hålla på med den men inte ha tiden.
Låt bilarna och garaget vila ett tag så tar du nya tag när det lugnat ner sig. Det finns en viss tillfredställelse att planera saker i huvudet också. Fördelen är att det är lätt att ändra sig om man får en bättre ide'.
Ta hand om dig.

Bubbla -62

12

Trist läsning när folk mår dåligt men att tala ut är ett steg i rätt rikting!

Hårt men, sälj skodan och toytan fast det säkerligen innebär förlust, du kommer må bättre när du ser kraven försvinner på gården som du ser varje dag.
Garaget kan du stänga och öppna upp om ett par år eller kanske som en del skriver ta liiite i taget, 5-10min per dag eller sätt dej med en kopp kaffe å fundera om du verkligen behöver alla grejer kanske de kan glädja andra i samma veva som du kommer må bättre. (städade ur min källare från bra och ha grejer, blev 1halv container. Då är min källare 50kvadrat och det är fortfarande för mycket saker kvar.)

Är du anställd så gå in till chefen och ta ett snack om hur din livsstatus, en glad medarbetare är en BRA arbetare. Chefen som kräver att du måste jobba över är för han/hon inte vet hur DU mår, de antar att allt är frid och fröjd förens de får motsatsen förklarat för sig. De är inga tankeläsare. Eller kanske är det du som har krav att du måste jobba över, för det är så "mycket" och slippa kraven hemma? då kan chefen säga till att du inte får övertid, för att just göra att du mår bättre. Det ena ger det andra.
Släng släng släng, det du inte ägt saknar du inte, men det du äger som nån skrev "äger dig" och i sitsen du är i nu så ska du inte skapa mer projekt. Utan avsluta det som går.

Sjukshus har kuratorer att prata med som kan lotsa dej rätt i livet när du har det jobbigt. Man ska inte skämmas för att ta hjälp av folk som kan sin sak, inte skulle jag lämna bort ett benbrott till grävmaskinisten, vi är bra på olika saker.

Krya på dig! (Tips, D & C-vitamin kan göra dej piggare men inte hjälpa dej med allt)

Bubbla -62
Buss -60

13 Senaste redigerad av michaelth (2016-11-06 15:57:59)

ICQ/ag
Tja just detta att skriva av mig hjälper mycket...
övertid...
På jobbet har vi ekonomer.. dom planerar budgeten i förväg.. sen skall den hållas, för att dom över oss. dvs. styrelse, ägare skall bli nöjda.. ICQ/ad

Om man då som på mitt jobb haft dåligt med ordrar, pga. att vår kunder staten inte lagt dom..pga  politik.. ..
Så när dom väl kommer, så skall/vill företaget, att vi skall sas jobba in det förlorade under en kortare tid... därav övertiden, då allt SKALL!!!! vara färdigt innan års skiftet..
då statens pengar annars förvandlas till jätte pumpor.. ICQ/ad
Att folk mår dåligt av detta.. är inget okänt faktum men..
http://3.bp.blogspot.com/-yKWFCMDLkJI/TuoeY9fWI1I/AAAAAAAABKA/akrgpmma0mk/s1600/3apor.jpg

Angående att avsluta...
Jag försöker med det..oftast går det bra. men det är en prosess..

Vitaminer... äter det som min kropp gillar.. det brukar hjälpa ICQ/ad  och är glad att vi har en liten go hund kvar ICQ/ag  mitt i allt.

Nej jag ger inte upp...

Jag lär finnas kvar här..
/ Michael

14

när jag senast under sen sommaren tröttnade på allt som jag måste hinna med o lovat fixa så spelade jag dataspel o flummade runt på nätet typ en månad i stället för att det var för tillfället roligare o så hittade jag en liten bit här o där som inspererade till en ny attack i garaget o på tokigheterna (för det är ju vad det är)som står där och väntar o ibland måste man ha lite tråkigt för att hitta suget igen, har sedan bestämt mig för att åka dit för att jag vill o för det är roligt

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

15

Här kommer tyvärr ingen peppande text ICQ/ab Jag har vart i samma sits i snart 4 år. Då blev farsan sjuk och gick bort 1,5 år senare. Mitt bilintresse fick jag av honom och han har vart den som jag i alla år bollat många dumma idéer med, och helt plötsligt gick det inte längre. Intresset och viljan att skruva dog totalt. Jag har skaffat objekt som jag verkligen vill ha och har trott att det ska vara lösningen. Jag har verkligen försökt komma igång. Men icke. Nästa år blir det mc-åka. Hoj är redan inhandlad och kortet ska fixas i vår vilket är en dröm sedan 25-30 år. Men jag ska även köpa nåt turn-key eller kanske nåt snabbfixat objekt. Nån gång kanske det lossnar så man vill skruva igen, eller så gör det inte det? Och det är helt ok vilket som! Livet förändras och jag har efter snart 4 år insett det och anpassar mig efter det. Det ska vara roligt att leva ICQ/ab

Ducati Monster 1200S

16

Att hälsa på nån kompis med meklust i hans/hennes garage, det kan ge en liten skjuts åt det egna mekintresset. Känns som man gör två bra saker på en gång för kör man för fullt i garaget själv så finns ju inte den tiden alls.

Gubbjävel; dvs originalfantast

17

Jag är ju också lite inne på att skala bort saker i livet, både projekt och åtaganden, det är lätt att tro att man ska hinna med allt jävla möjligt men det funkar inte sen ligger dessa saker i bakhuvudet och gnager  ICQ/ac

18

Känner igen mig lite, hadde tappat lusten ganska ordentligt på ovalen då man inte kunnat rejsa den på hela fjolårssäsongen  pga en trilskande vxllåda... riva ur o i motor o låda flera gånger pga växelåda e inte roligt !
och får man inte inte använda grejerna försvinner lusten.

men efter att jag tog mig i kragen med lite push från vänner och fick åka ut o gasa så kom suget tillbaka ! man minns igen varför man skruvade ! varför man slet med den växellådan och plockade in o ut den igen med samma fel om och om igen... hur man dräller hårt prioriterade pengar i hobbyn och inte kan använda grejerna !

Sen som ett under får man tillbaka en låda som fungerar bilen fungerar ! och jag  får rulla in på strippen och sätta ett PB på tierp ! då är man taggad och pånyttfödd igen !

mitt råd ! försök bli klar med ett av hobby projekten! skruva på ett projekt i taget! så du har nåt och rulla med !  ett par skruvar om dagen e nog ingen dum ide !
sätt delmål ! jagar man helheten kan det kännas oöverstigligt ! men små korta mål är ok ! börja med nånting kul i garaget ! kanske bara starta upp en motor ICQ/ad
som nån annan skrev ! lite oljud kan vara vad som behövs ! ICQ/ab

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

19

Om man funderar på att "skala av " lite från ens liv, så är en flytt ett sätt att göra det på. Helst då till en mycket mindre lokal än den du håller till i. Jesus med grejor som jag skänkt bort eller slängt.

3 släpvagnslass med delar har hittat nya ägare utan att jag tagit ut en krona för det. Ta me fan bara skönt att rensa ut.

Men skilsmässa är inte lika kul förstås...  ICQ/ac

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

20

Känner igen mig själv i Michaelths text.... Att man känner att allt bara "rullar på", eller passerar(?).
Bilar och annat man köpt (jukebox..?) står mest ivägen, och man använder dom inte....
Kan ju vara bra att minska ner på prylar/bilar man inte använder - till att börja med.
Se sig om efter annat - flytta/byta jobb/annan hobby - vad vet jag?
Lyxproblem kan man tycka....men lyx blir man inte lyckligare av (har det sagts).
;-)

21

25hpman skrev:

Om man funderar på att "skala av " lite från ens liv, så är en flytt ett sätt att göra det på. Helst då till en mycket mindre lokal än den du håller till i. Jesus med grejor som jag skänkt bort eller slängt.

3 släpvagnslass med delar har hittat nya ägare utan att jag tagit ut en krona för det. Ta me fan bara skönt att rensa ut.

Men skilsmässa är inte lika kul förstås...  ICQ/ac

Hmm skala av...

tja det blir ju en del av mina 24olika bilar som säkerligen försvinner..
liksom den ena fastigheten.. en behövs för förvaring av en del av överskottet..
minska lokal...no deal.. för att hålla min rygg i stånd måste jag ha platsen och hjälpmedlen..

Skillsmässa... jodå been there, done that.. där försvann ett stort hus med jättebra garage och mina barn... så det är en stor sorg i mitt liv.. barnen...
så jo downsize kommer det att bli i någon sort.. hur mycket kommer vi se... ICQ/ad

22

Fin tråd.

Det finns säkert många både här och utanför som känner igen sig i det ni skriver. Jag är själv i unga år(32) med tre barn på 4, 2 år resp 2 månader, hus som kräver underhåll, två brukisar och en hund 11år där hennes syskon faller bort en efter en, så varje nysning, hostning eller dålig avföring ger en klump i magen.

Tid finns det inte över iom de val man gjort. Men det är val som jag har gjort som gör att jag inte har tid över.

Visst tryter det i inspiration och man har funderar på att sälja och göra något annat. Men sen efter att ha besökt BV så få inser man vilket fint folk som härjar i vw sfären och så skiter man i den tanken.

Hobbyn skall utföras när det är varmt i huset och man har mat i kylskåpet och när man är överrens med sin kära om att det är det här jag vill göra.

-Mogge

Detta är ofta något jag själv tänker på. När mina tankar kring "Jag har fan inte tid över". Tiden som jag skulle fått över spenderar jag istället med barnen eller gör "måsten" som gör frun glad/nöjd och när jag.

Men som andra skriver så är det "måsten" och krav som ofta tynger ner en. Och att städa bort stora måsten är skönt. Antingen göra själv, slänga eller sälja.

23

OK

Dags för en hel drös balla grabbar att börja skämmas nu då!!
Jag känner igen mig i en del av det som sägs.
Jag har hållt på med den här hobbyn hela mitt liv och gjort stora uppoffringar för den.
Tappat sugen  gör jag varje dag- men det som skiljer mig från många andra är att jag ideligen lurar mig själv: Kom igen  då! En dag  till! Gör klart!
Jag har precis som någon skrev längre upp en liknande regel....
Gå ner i garaget varje dag och "skruva dit EN skruv"....Har Du väl  gjort det- blir det lätt en till sen är man igång. Fine!
Jag ha  nånstans 12 hobbybilar- men de får vänta under resp täcke tills jag har  tid/lust, vi har en 7-jädrans massa tomter och annat materiellt skit- men det ser jag som en grundtrygghet till den dagen man  blir pensionär.
Materiella ting kan aldrig ge Dig lycka...skapande däremot är en annan grej....
Nåväl nu ska jag komma till pudelns kärna
Varje gång Ni känner Er tynga av alla ilandsproblem Ni har på Era axlar- skänk en tanke åt ungarna i Biafra som hela dagen sitter och klappar sig på magen och snappar efter flugor...lr gatubarnen i Rio  lr nåt annat
Egentligen har vi som yttrat oss i träden ganska bra va??
Jag har vid några tillfällen hjälpt stadsmissionen, men även på eget bevåg skänkt ut lite käk till de som har det  lite sämre. Good or bad?? det är en intressant erfarenhet om man då har  ögonen öppna. Jag ger ALDRIG bort pengar till nån som vill ha, men  mat  lr nåt är en anna grej. Kan även erbjuda dem lite svart jobb.....
Åter: Var glad att Ni har ett  jobb som sliter ut Er  kropp, många har det inte.

Till sist, direkt till Micha: Bilarna Du ska sälja, skicka dem på en gång!! Precis som de är!!
Du kan ha 2 skäl att fixa dem:
1 Du vill inte sälja en bil utan bromsar till en nybildad fattig barnfamilj- Köper det resonemanget, men nu var det visst mer trasiga lysen och buclor  så det tenderar mer till att vara
2  Du vill få ut mer pengar. Skit i pengarna! Du har  ju just ärvt en del. Du har nu mer pengar än Du hade för några månader sen....
Bilen Du ärvde kommer inbringa pengar Du inte hade för en vecka sen- ÄVEN om Du får 2.000 pengar färre än Du fått och Du fixat den
Bilarna bort- hälften av Dina probs är väck!!
Ryggen och garaget  är en annan sak. Ryggen måste Du självklart fixa, men garaget är Din heliga kyrka och den som skiljer Dig från alla vanliga folkasluskar! Du minns jag sa åt Dig att skita i att åka buss och istället bygga  klart...OK Nu är Du i sitsen Du ska bygga klart- M< E n....skit i att bygga finurliga lyftar och palldragare- Gör klart själva garaget nu med allt vad det innebär i väggbeklädnad, målad golvet fixat ALLT som tillhör stommen......sen kan Du klappa Dig på magen och  må gott ett tag  ...
Därefter kan Du göra det Du är bäst på: Bygga finurliga rullvagnar mm

EN SAK I TAGET!!

Jag gör inte alltid så men det är alltid lättare att vägleda andra klokt än att leva därefter själv...
Nu är det måndag morgon  och det är dags att sluta tycka synd om sig själv!!
Dags att ut och jobba och slava!!-Passa på och berätta för chefen dock om Din situation...det är inget fel i det.

Take Care!!
Biafra Rock!

PS. Jag beklagar verkligen frånfället. Vi vart jätteledsna när Gismo valde att lämna oss och fara vidare till Gismonia, men han har det mycket bättre på den planeten.
Ta nu en 3-4 år på Er att låta det läka ut innan Ni springer och skaffar en till. Under den tiden skottar Du av en del projekt etc. Sen skaffar Ni en ny- precis så  gjord vi innan Elsa kom och tog över. Hon är alltid i skuggan av Gismo- men hon har andra kvaliteter som är minst lika goda

24

Missförstå mig inte nu,men den pepp du föreslår fungerar inte när man är nere ordentligt..du har egentligen inte riktigt förmågan att sortera upp det som när du beskriver,bäst är att låta allt vara ett tag,man vet i grund och botten vad man ska och kan göra,men huvudet fungerar bara inte som vanligt(så var och är det för mig iallafall.. Default/hmm ) Vad det gäller barnen i Biafra så är de väl i 50-årsåldern vid det här laget,iallafall fall de som inte svalt ihjäl.. ICQ/ac Att du refererar till dem visar att dock att både du och jag har åldern inne för att ha koll på fenomenet.. ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

25

Sälj och släng!

Folk påstår att man inte blir lycklig av prylar. Det är fel - vissa prylar blir man jättelycklig av. Däremot för mycket prylar (fastigheter, bilar, båtar, ...) blir en belastning som man blir olycklig av.