Detta ska jag börja med bilder kommer löpande.
take off all parts
2. blasting/clean all body
3. welding -
4. anty corozion
5. conservation
6. paint all body inside/outside
7. interior
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Renovering Polen
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Detta ska jag börja med bilder kommer löpande.
take off all parts
2. blasting/clean all body
3. welding -
4. anty corozion
5. conservation
6. paint all body inside/outside
7. interior
Ska bli kul att följa:)
Kul! Finns det någon plan för när den ska vara färdig ?
Kör allt i samma proj. tråd så blir det lättare för oss att följa
Alltid intressant vad renoveringar utomlands kan åstadkomma.
Vad heter firman? Jag är själv sugen på att lämna bort pickupen för renovering...
Har erfarenhet av denna firma, fantastiska renoveringar av T1 och T2, tar stort sett alltid längre tid än först antatt (dubbelt i alla fall) Ja det blir billigare än sverige ( en bubbla kostar dock i runda slängar 100 000 i arbetspengar), men i mitt tillfälle så var det precis som att man tappade intresset för den bilen jag hadde nede där, dem gjorde en riktigt dålig motorinstallasjon och sket i att koppla på alla vacuumslangar plus att man glömde att sätta i en oljetempsensor och att montera 2st 20mm oljeslangar som resulterade i motorhavari...bilen skulle var körklar och färdig efter 3 månader och det tog över ett år...samt att bilen inte gick att köra med. Vill inte vara negativ men tänk er gott om innan ni leverar till dem. Dem kan sina saker men attityden är pissdålig. Har restaurerat et 20 tal bilar i Polen så jag anser mig ha lite kunnskap på detta.
Har erfarenhet av denna firma, fantastiska renoveringar av T1 och T2, tar stort sett alltid längre tid än först antatt (dubbelt i alla fall) Ja det blir billigare än sverige ( en bubbla kostar dock i runda slängar 100 000 i arbetspengar), men i mitt tillfälle så var det precis som att man tappade intresset för den bilen jag hadde nede där, dem gjorde en riktigt dålig motorinstallasjon och sket i att koppla på alla vacuumslangar plus att man glömde att sätta i en oljetempsensor och att montera 2st 20mm oljeslangar som resulterade i motorhavari...bilen skulle var körklar och färdig efter 3 månader och det tog över ett år...samt att bilen inte gick att köra med. Vill inte vara negativ men tänk er gott om innan ni leverar till dem. Dem kan sina saker men attityden är pissdålig. Har restaurerat et 20 tal bilar i Polen så jag anser mig ha lite kunnskap på detta.
Jag har bara bra referenser från den firman kanske någon annan firma du har använt?
Dom jobbar bara med wv och Mercedes.
Det med utlovad tid för leverans är väl kanske inte deras starkaste sida
Men om man uppger ett datum för deadline, exempelvis en stor bilträff eller som du har kanske vernissage på en utställning där den måste vara med då kan det fungera. Men ett tips är att "ligga på" dom rätt ofta med att få uppdateringar i projektet.
Det med utlovad tid för leverans är väl kanske inte deras starkaste sida
Men om man uppger ett datum för deadline, exempelvis en stor bilträff eller som du har kanske vernissage på en utställning där den måste vara med då kan det fungera. Men ett tips är att "ligga på" dom rätt ofta med att få uppdateringar i projektet.
Ja dom kommer att få Tv reklam om dom är klara i tid :-)
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Renovering Polen
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.