1

Det börjar komma in annonser på forumet med bara en länk till Facebook, inget övrig information än det som står i rubriken. Hur stort intresse har man för att sälja på forumet om man inte ens skriver vad det är man säljer. Alla har inte eller vill knappast ha ett konto på Facebook och då faller ju hela annonseringens mening för de personerna.

Om man nu måste annonsera på alla platser i olika medier får man väl ändå ta ansvar för sina annonser, någon skrev t.ex.
"Har ett första bud på "köp/sälj luftkylt" på Facebook. Så jag tar därför inte emot bud här nu. Blir så rörigt."

Hur tänkte personen nu, om det varit det omvända skulle det då t.ex. stå på Facebooks anslagstavla eller i Blocketannonsen..
"Har ett första bud på "Övrigt köp och sälj" på Boxerville. Så jag tar därför inte emot bud här nu. Blir så rörigt."

Bara jag som har lågt blodsocker eller finns det nån rim och reson i tankarna men framför allt önskas en bra lösning på detta lilla irriterande skitbeteénde.

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

2 Senaste redigerad av Low&Slow (2016-09-29 05:35:52)

Well är väll lite lathet antar jag..
Är ju bara copy texyen och klistra in här med bilder.

Du behöv ju inte konto för se annpnserna jämt på tex fb. Jag har ej fb och läst dom flesta annonser ändå.

Nä nog kan man skriva text och lägga till bild.

3

Var något igår men såg inte vad det var när jag försökte följa länken så... Har ju intebheller fäcebooke Kan tycka vill man annonsera här, så bör man göra det här helt och inte bara länka något,  så håller med.. Med normalt blodsocker!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

4

Ne det är störigt.. Mer störigt är det för oss med FB men personen har länkat fel..

Finns en tråd för tips på försäljning på andra siter än boxerville.

Men vill man sälja här då ska man ta mig tusan lägga info här och försäljningen sker här

5

Jag tycker inte heller om det..
Lite får man väl anstränga sig om man vill sälja nått, iaf om man vill ha bud på grejorna.

Att inte ta emot bud på en sida där man lagt ut grejor till försäljning är väl inte så smart? ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

6

Håller i och för sig med. Men Facebook är ofta mycket snabbare och effektivare, både om man vill ställa frågor eller sälja. För många är det naturligt att börja där, sedan är man lite lat när man lägger in på sidor som Boxerville och det är ju i och för sig tråkigt. Den som står utanför Facebook gör ett val som kostar...

7

Inners skrev:

Håller i och för sig med. Men Facebook är ofta mycket snabbare och effektivare, både om man vill ställa frågor eller sälja. För många är det naturligt att börja där, sedan är man lite lat när man lägger in på sidor som Boxerville och det är ju i och för sig tråkigt. Den som står utanför Facebook gör ett val som kostar...

Om man bara lägger in en länk på Facebook så går det nog trögt där med ska du se och är man så stressad att responsen måste vara Facebook-skadad ska man kanske fundera innan man posthorar på andra forum.

Den som avhåller sig från Facebook är frisk i mina ögon och säkert lyckligare, det är värt mer än pengar men det kan ju också vara så att man får sämre betalt om det bara handlar om snabba cash, som att jämföra ett banklån med ett Sms-lån, det är ett val som kostar..

Tror på ett bra innehåll i annonserna om man vill sälja eller köpa och hoppas att det bara var tillfälligheter istället för en mindre god trend.

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

8

Känsligt det där med Facebook...

9

Inners skrev:

Känsligt det där med Facebook...

Känsligt är nog fel ord i sammanhanget. Vill en nå rätt målgrupp, så är det nog vettigt att se till att en presenterar det en vill sälja på ett sätt som målgruppen kan nå och förstå. Eller hur?

10

Hur är det nu fejsbokfolket gör, de "gillar" något, eller hur? Jag "gillar" den här tråden och dess budskap.  ICQ/ab

Jag har varit en stor förespråkare av ordentligare annonser sedan länge. Det verkar snarast som att man blir bestraffad om man skriver långt och utförligt i en annons, för ingen "orkar" läsa i detta tidevarv av textkommunikation. Är man van att knapra på kakor hela tiden, så ter sig nog en ostmacka som en riktig skogshuggarportion. "Folk" borde läsa mer böcker och skriva mer sammanhängande texter.

Men om man lever i en kultur där känslor och tankar snarast formuleras genom små ikoner och urklippta länkar, är det då kanske en del av "spelet" att försöka uttrycka sig i så få ord som möjligt? Jag tror det är en ogynnsam tradition om man ser till läs- och skrivfärdigheterna och ser denna problematik som vida större än det nämnda fenomenet. Det finns många FB-fenomen som ter sig snarast utomjordiska för oss som står utanför systemet, men den oändliga latheten när det kommer till skriven kommunikation har nog aldrig varit större än den är idag. Ju mer som skrivs, desto mindre orkar folk läsa.

Kan det bero på att mycket av surfandet görs på surfplattor och telefoner, enheter som saknar ordentligt tangentbord? Att det är så mycket "svårare" att skriva på en sådan enhet att man ändrar sina surfvanor? Jag vet att funktioner som "type-ahead" (autofyll) är grymt tacksamma på en liten touchskärm för att det ÄR knepigt att skriva på dessa, allra helst om man månar om korrekt ord- och meningsuppbyggnad. Av samma anledning skulle jag aldrig få för mig att sammanställa en ordentlig annonstext på en enhet utan tangentbord. Jag skulle inte heller rekommendera att sammanställa ett CV, skriva en uppsats eller ett längre mail på en sån.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

11

Eftersom många i den yngre generationen inte har dator så är det mycket enklare att skriva i en app anpassad för telefonen man har, testa att läsa detta forum i smartphone så får ni se hur lätt det är, Därav att man annonserar på facebook och sedan bara kopierar in länken.

jag brukar göra så här gillar jag inte annonsen brukar jag inte handla, samma sak med butiker som har kass hemsida, där handlar jag inte heller ICQ/ag

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

12

Läser bara detta forum på min iPhone 5s och har inga som helst problem med det. Det kanske bara är jag iofs. ICQ/ad

VW T3 EH -85
DKW F89 Schnellaster -53

13

putte skrev:

Eftersom många i den yngre generationen inte har dator så är det mycket enklare att skriva i en app anpassad för telefonen man har, testa att läsa detta forum i smartphone så får ni se hur lätt det är, Därav att man annonserar på facebook och sedan bara kopierar in länken.

Det finns ju en alldeles utmärkt app för att läsa forum som heter Tapatalk. Om bara forumets ägare kunde installera den på servern så går det utmärkt att både läsa och skriva på forum på telefonen.

14

HenrikL skrev:
putte skrev:

Det finns ju en alldeles utmärkt app för att läsa forum som heter Tapatalk. Om bara forumets ägare kunde installera den på servern så går det utmärkt att både läsa och skriva på forum på telefonen.

Ja precis men som du sa där fungerar inte boxerville tyvärr. ICQ/ac

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

15

Jag använder mobilens webbläsarapp (chrome) och ha inga alls problem att läsa forum.

Sen bli du även erbjuden använda anpassad sida för just forumet.

Ang länkar i annonser.
Är väll bara ren lathet folk inte orkar skriva.

Kan väll inte va så svårt att ladda upp bilderna på nytt och kopiera och klistra in texten om man inte ORKAR skriva för hand.

Dom som inte orka skriva och lägga upp bild behöv heller inte anstränga sin vänstra eller högra hand och förbruka den stora mängd energi som krävs för skapa ny annons och klistra in länk och klicka spara.

Då kan ni använda den mängd energi på något annat som ni verkligen orkar istället...

Man börjar fundera om folk inte orkar skriva några rader, hur ser det då ut hemma hos dom?  ICQ/ad

Mvh en som sitter och skrattar för sig själv över en tråd som inte skulle funnits om alla bara skrev i sina annonser...  ICQ/ad

16

Kul brukar vara när folk inte lämnar någon vettig information i annonsen och heller inte vill bli kontaktade:

VW säljes. Pris: Bud.

[Ingen bild]

OBS! Endast seriösa spekulanter, inga bildsamlare och inga skambud.

17

putte skrev:

jag brukar göra så här gillar jag inte annonsen brukar jag inte handla, samma sak med butiker som har kass hemsida, där handlar jag inte heller ICQ/ag

Jag läser och postar också utan problem med min IFån (Safari). Jag vill minnas att det fungerade problemfritt med min tidigare smartphone som var en Samsung någonting.

Dålig ursäkt att skylla på luren med andra ord... ICQ/ad

Angående det fetade, så brukar jag brukar göra på precis samma sätt, om det nu inte är så att det handlar om ett väldigt bra pris, eller en vara som är svår att få tag på annorstädes.

18

Tja för att inte sabba en säljares tråd mer.. tydligen är man helt dum i kolan om man vill veta var grejer finns som omnäms i en sälj tråd... bara för att jag inte vill googla ett mobilnummer..
vi har här en ung (25 )åring som tycker jag är dum då jag tycker att det är vanlig hyfts att man säger var man håller hus/eller i detta fallet grejerna man säljer finns . det har visat sig flera gånger att inte mobil numret bor där grejerna finns.....
Den som klagade var i detta fallet inte säljaren utan en låg och långsam person. som inte vet vad jag behöver eller vill köpa.. just i denna annonsen är det faktiskt 2 saker jag är intresserad av..  men inte har tid eller möjlighet att åka genom hela landet för.
Detta att kolla efter flera olika saker inte är konstigt för mig ,då jag har flertalet projekt på g. och handlat mycket saker här genom detta forumet.
Och just i detta fallet är inte dom smidiga att skicka.
sen kan jag tycka det är tråkigt att bli anklagad för massa skit då. men vad vet jag ..jag e ju en gammal gubbe utan livserfarenhet..??

Du ha kört ditt race flera flera år och tyvärr så är det sånt som förstör ett forum.
Lessna du aldrig?  roll  roll  roll
Du kör med dina frågor istället för att kolla själv.
Är det ren lathet eller är det bara för vara en viktig petter och ska synas?
E ju såå lätt... Om man kan cyberspace   roll
Kanske inte burken till dator pallar hitta.se?  roll
Ha inte ett skit att dölja.
Jag ha inte lagt ut det då den som är intresserad av att köpa något av mig kan skicka till mig och fråga och inte såna som du som frågar fast inte ens är intresserad.
Du behöver då inte oroa dig. Du kommer aldrig få köpa något av mig så du behöver inte veta ett skit smile
Tycker synd finns sådana personer med kunskap och ha sådan attityd.
Är du sådär hemma mot din familj med? (Om du ha någon vill säga)  roll

Nä du michaelth, inte bara jag som tycker såhär på rorumet och din attityd gör det inte bättre. Men spels mig ingen roll. För varje gång du gör sådant desto mindre förtroende få du från folk.
Lycka till med försäljningen.
Ursäkta för OT.
//person som kan använda cyberspace (internet)

tycker ovanstående inlägg säger mycket om nivån...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

19 Senaste redigerad av 25hpman (2016-10-20 23:50:55)

En sån j_vla skitförsäljare!! Han kan behålla både sitt skrot o sin ohyvsade stil. Vad är det för j_vla pucko? ICQ/am

EDIT: Har hittat det nu. Det var alltså inte säljaren utan nån annan liten polis som tyckte till o skrek till så hans nappflaska åkte i golvet. Hans namn rimmar med hans hjärnaktivitet. Stå på dej, MichaelTh!

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

20 Senaste redigerad av Low&Slow (2016-10-21 05:50:36)

Varken polis eller något annat.
Säger bara vad jag tycker och alla kan glömma skriva var man är ifrån och nummer etc.
Men michaelth gör väll aldrig fel ICQ/ad
Nädu, fortsätt med samma stil och du lär få se att fler och fler lessnar ICQ/ab

Men hur många vågar säga vad dom tycker egentligen...

Sådana trådar och inlägg skapas av en anledning, är ju ett forum och thats it.

Men man kan ju alltid tänka på HUR man skriver och vad. ( om man vill och kan förändras, all kan inte det)

21

Lugna & fina nu, mina vänner. Det är fredag ICQ/ab

"Daddy Cool"

22

Överreagerade du inte lite? Det enda michaelth undrade i säljtråden (inte din) var vart grejorna fanns, eller för att citera ordagrant

michaelth skrev:

var i landet??

Många glömmer skriva in detta av misstag, som du själv är inne på och vad gör då en vänlig påminnelse/fråga?

Jag har lite på känn att detta egentligen handlar om något annat? Kanske är du en gammal forummedlem (då med "bilstereo-klingande" namn) med nytt alias? Eller så är jag fel ute.. hur som helst känns det mer som gammalt groll som behöver grävas ner en gång för alla? Missförstånd/groll skapas lätt mellan tangentbord-tangentbord, oftast helt i onödan.

23

Frederik skrev:

Överreagerade du inte lite? Det enda michaelth undrade i säljtråden (inte din) var vart grejorna fanns, eller för att citera ordagrant

michaelth skrev:

var i landet??

Många glömmer skriva in detta av misstag, som du själv är inne på och vad gör då en vänlig påminnelse/fråga?

Jag har lite på känn att detta egentligen handlar om något annat? Kanske är du en gammal forummedlem (då med "bilstereo-klingande" namn) med nytt alias? Eller så är jag fel ute.. hur som helst känns det mer som gammalt groll som behöver grävas ner en gång för alla? Missförstånd/groll skapas lätt mellan tangentbord-tangentbord, oftast helt i onödan.

Jag gjorde ett konto för att sälja vissa saker och om man kollar hans inlägg så är MÅNGA sådana inlägg sådana.
Ska liks ta bort kontot då jag varken använder forumet eller behöver det längre då jag sålt det jag vill och fått veta det jag vill.

24

Low&Slow skrev:

Jag gjorde ett konto för att sälja vissa saker och om man kollar hans inlägg så är MÅNGA sådana inlägg sådana.
Ska liks ta bort kontot då jag varken använder forumet eller behöver det längre då jag sålt det jag vill och fått veta det jag vill.

Om man kollar kvaliteten på dina 158 inlägg så tror jag helt klart att forumet överlever även om du avslutar ditt konto.

25

HenrikL skrev:
Low&Slow skrev:

Om man kollar kvaliteten på dina 158 inlägg så tror jag helt klart att forumet överlever även om du avslutar ditt konto.

+1

Har man den inställningen som du har low&slow så tillför man ingenting till ett VW forum. Som inlägg i debatten. Att fylla i profilen var man är ifrån ger ett seriöst intryck, kul också och se var alla är ifrån i detta avlånga land. Ska man sälja grejer så ska ju annonsen innehålla, vad man säljer, var det finns,  hur man vill bli kontaktad och vilket pris man tänkt sig...

/foppa