1 Senaste redigerad av Björn J. (2016-09-28 18:41:18)

Jag tycker att det finns alldeles för många TV-program på alldeles för många kanaler.
Jag tycker gott och väl att man kan slå ihop olika programidéer.

100% Bonde söker fru. Båda ursprungsprogranmen på TV idag men i olika kanaler.

Dobidoo med Leif GW Person som muttrande programledare, kriminellt bra!

Men kom gärna med egna förslag!

Sedan kunde man j kombinera gamla disco- och rocklåtar, man har redan gjort en mach-up av Bee-Gees Staying alive och Pink Floyds Another Brick in the Wall (part II).
Så varför inte en kombo typ "Shine och You Diamond Dog", alltså Pink Floyd och David Bowie, och dom har ju faktiskt spelat ihop irl.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

2

Kan man inte slå ihop nyheterna på SVT?
Aktuellrapport hade varit kul att se ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Ingen ny problematik, redan under 70-talet hävdar en del och andra hade problemet på 50-talet med att samtidigt lyssna på radio och se på TV. Det hade varit intressant att se resultatet av en Premier Hockey League .

Semlon Pyttings fru Pontussa hade lösningen redan 1977..

https://www.youtube.com/watch?v=C2bvC3ZZ4O8

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

4

lasslo skrev:

Kan man inte slå ihop nyheterna på SVT?
Aktuellrapport hade varit kul att se ICQ/ab

Trodde du hade åldern inne för att redan upplevt detta  Default/lol

5

Jag är gammal nog att ha upplevt folkvagnar i daglig trafik(iaf lite), det gör inte folkvagnar mindre intressanta för det ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

6

Med tanke på originalnamnet på 100% bonde skulle väl heta Frun söker bonderöv.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7 Senaste redigerad av kee (2016-09-30 08:17:56)

Jag kollar knappt något alls på TV så jag är ofta helt ute på vad som visas i dumburken. Dock måste jag säga att det är en orättvis behandling att blanda ihop den glade bonderöven Frank, vars livsverk är intressant nog att visas på skandinavisk TV, med sensationslysten förnedrings-TV, där deltagarna krampaktigt griper tag om sina "fifteen minutes of shame", på nittiotalet även kallat "dokusåpa".

Annars är jag nog inte vaken nog att själv bidra med något nytt till tråden, får återkomma när jag vaknat...  ICQ/ae

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

8

Titta på bonden Frank och Zappa till andra kanaler, blir allt för mycket, det orkar man inte med.

Nej, jag menade inte att man skall negligera Franks livsverk, bara en idé till ny programpunkt, hysteriska dokusåpor har vi redan alldeles för många av.
Dessutom är ju Frank redan gift, eller har iallafall sambo, barn och en siberian husky, förutom alla andra djur.

Konstigt att ingen gjort någon parodi på 100% Bonde... (eller det har kanske skett?)

Jag brukar kolla TV på fredagskvällarna, alltid något underhållningsprogram, och förundras över att det kanske är tio olika mediapersonligheter man alltid ser i alla olika program, Kristan Luuk, Lasse Kronér, Leif GW Persson och en handfull till.

Nu kollar jag på engelsmännen Mike Brewer  och Edward "Edd" China. Alltid är den nån splitbuss, buggy eller 181:a som skall renoveras. Edd är ju en VW-nörd sedan barnsben, det lovar ju gott även om det blir en del corvetter, cittroëner, nån PV och kanske något italiensk fullblod emellanåt.

Nä, vem har tid till TV, nu börjar ju den verkliga garagesäsongen!

9

100%bonde har lika mycket med lantbruk att göra som pimp my ride hade att göra med bilrenovering...

10

Det finns ju dessutom onödigt mycket sport på tv och där skulle en del sammanslagningar vara på sin plats.

- Curling, bowling och schack - Bovlar med curlingstenar på en isbana med snorhala bovlingskor och med gigantiska schackpjäser som bovlingpins medans lagen sopar i för varandra för fulla muggar.
- Vattenpolo och ishockey - vattenpolo spelandes i en bassäng fylld med slushig issörja iförd full hockeymundering.
- Skidskytte och backhoppning - Kanske inte så publiksvänligt för dom som är på plats men jävligt skoj och se på tv.

Kombinationerna är oändliga och helt plötsligt så blir ju sport intressant... Default/lol

Buy the ticket, take the ride... - HST

11

Löf skrev:

...
Kombinationerna är oändliga och helt plötsligt så blir ju sport intressant... Default/lol

Med risk för att bli hotad

- Fotbollsskytte: Kombination av fotboll och gevärsskytte där målet inte är att få bollen i mål utan att ja.. träffa fotbollsspelare istället  Default/hmm  ICQ/ae  ICQ/af
- Spjutboxning: Boxning och spjutkastning i inom begränsad yta... Tänk romerska spelen fast... färre rustningar ... och djur

12

anders bergh skrev:
Löf skrev:

...

Med risk för att bli hotad

- Fotbollsskytte: Kombination av fotboll och gevärsskytte där målet inte är att få bollen i mål utan att ja.. träffa fotbollsspelare istället  Default/hmm  ICQ/ae  ICQ/af
- Spjutboxning: Boxning och spjutkastning i inom begränsad yta... Tänk romerska spelen fast... färre rustningar ... och djur

Hotad?
Nej nej, med så briljanta förslag så blir du hyllad! ICQ/ag

Buy the ticket, take the ride... - HST

13

Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol

Tobias J skrev:

100%bonde har lika mycket med lantbruk att göra som pimp my ride hade att göra med bilrenovering...

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

14

Rullskridskobergsklättring, Hantelwolley...
Orientering för desorienterade, Matrathonlopp för inkontinenta.

15

Björn J skrev:

Matrathonlopp för inkontinenta.

Den har jag sett. Monte Python.

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

16

ICQ/ae
Pimp my brother, paintball war in Harlem med pimp my ride åk för drive by

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

17

Loka med smak av kassler / polkagris

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream