Dags att serva bruksbilen, 2008 årsmodell 10t mil. Första gången för mig i denna, bilen har full servicebok med auktoriserade märkesstämplar.
Är det värt pengarna att fortsätta? Stämpeln brukar kosta mellan 1500-5000kr per st. Dvs skillnaden mellan gör det själv o låta nån annan göra.
Ska jag använda bara stämpel som indikering av skötsel inför ett köp vill jag att det ska stå BMW på stämplarna. Då har man kanske också betalat för andra åtgärder verkstaden föreslagit. Allra helst ska man ha gjort det själv med kvitto på inköpt material och i sista hand "Örjans grill och oljeservice" även om just Örjans grill och oljeservice mycket väl kan vara det bästa alternativet.
Eller ska jag serva den själv och spara kvittona? Är det ett bra alternativ utifrån om man imorgon vill sälja bilen. DIY kostar kanske kr 700 + 1 timmes fritid.
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│