Hej på er!
Det tog inte mer än nån vecka att handla från England. Det var första gången efter Brexit och det blev helt OK. Jag får betala tull och moms i Sverige, men å andra sidan så slipper jag VAT i UK. Det som blir fördyrande är att moms och tull är mer än VAT och att moms räknas på totalbeloppet, även frakt.
Vad det gäller fälgarna så tror jag att detta var det "förnuftiga" valet. Kanske hade jag fått in Minilitesen om jag jobbat på det, men inte med 205:or och normal camber. Hur som helst så är de ute för försäljning till ett bra pris, 9000 kr för alla inklusive muttrar. (Mail till jorgen(snabel-a)forssling.se vid intresse.) Det tror jag inte man klarar med import och pålagor idag.
Hur som helst, nu har jag flyttat över däcken 205/60R15, till fälgarna som är 6 tum breda istället för 7. Och ET är 35 istället för 16. Det borde ge mig drygt 30 mm inåt från däckets yttre kant.
Det ser onekligen ut så, nu är däcket ca 10 mm innanför skärmkanten. Med däckets rundning och att fjädringen drar ytterkanten inåt kommer detta klara biffen! Sen är ju Fuchs en klassiker. Även om dessa inte är äkta. Men äkta hade kostat mig 4 gånger mer... Det får bli en annan gång... Eller inte...
Ha det fint,
Jörgen

Jag har tydligen kamouflerat mina tillkortakommanden väl... Många tappade sugar och frustrationer som man inte vill minnas...

Start engine.