Medan plåtarna torkade så passade jag på att lacka handbromsen och växelspaken.
Då det inte finns någon som kan blanda sandstone beige som är en oneyear only färg så tog jag med handbromsen där färgen klarat sig bra under skyddsgummit till min lokala lackerare och försökte läsa av den med deras läsare. Resultatet blev lite sådär.


Färgen blev lite grönare och lite ljusare än org.
Hade lånat en Airbruch för ändamålet men resultatet blev allt annat än bra. Appelsinskal delux. Troligen använde jag för tjok färg. ska prova att slipa och polera på det men går inte det så får det bli lackering med riktig spruta när jag ska lacka om rattstång ratt blinkers osv..
Forstatte med motorservice.
Hittade ett fint litet verktyg bland andra vw verktyg jag ropat in på auktion tidigare.

Då axialspelet faktiskt knappt var kännbart på motorn så river jag inte ner den längre än ett shortblock. i nuläget. kommer riva hela motorn sernare för invändig översyn och AR borrning men nu får det räcka med att hitta lite komp igen.

efter Ordentligt rengöring så lackades blocket i mattsvart motorlack för att matcha lådan. Inte org jag vet men ser betydligt roligare ut.
Kolvarna tvättades från vax och pinbultarna hamnade i frysen!


Learning by experience is a great way to spend money...