Hej allihopa. det var jag som Polisbussen av "Helsings Smedja". tänka skapa en placeholder för projektet och berätta lite om mig själv.
kille på Snart 40, bor i Göteborg, velat ha en VW buss så länge jag kan minnas.
arbetar med IT till vardags. Jakt och fiske är 2 stora intressen som jag väldigt sällan får tid till.
Detta är ett labor of love, så det kommer förmodligen kosta bra mycket mer än vad en hyfsat färdig T3 buss skulle kosta.
Jag bestämde mig för att försöka reparera allt som går att reparera, för att spara pengar.
skall nämna att jag inte är någon bilexpert överhuvudtaget. Bytt lite småsaker på de Volvos jag har haft.
så ser ni något jag gör fel eller något jag skall tänka på så tas det bara tacksamt emot.
Motorn är ganska nedplockad nu, Topparna behöver ses över, Min bilmekaniker skall "röntga" dem säger han(vad han nu menar med det) sen så läcker ventilsäten något smått när jag testade hälla i bensin och låta det stå en stund, så säten och ventiler kommer justeras.
har lite problem med att få av bakre sidan av luftintaget (stora aluminium trumman) men jag har beställt en Hayes och en "How to Rebuild Your Volkswagen air-Cooled Engine (All models, 1961 and up) " så hoppas det klarnar lite när jag läst på.
Tagit tiotusentals kort som jag skall sortera och posta så småningom.
Varje dag när jag är i Garaget så sitter en Gopro över mig som tar 2kort per minut.
kommer bli delar över. 1-2st baksäten/soffor samt framsäten, bland annat.
är även ute efter ett komplett avgassystem.
//P