776

Just nu är det lite  jobbigt då jag vill ha bilen byggd på ett sätt medans plåtmäster vill bygga den på ett annat sätt...
Jag vill ju ha en Karma, inte en AC Cobra. Nu har jag så  smått börjat misstänka att han inte KAN bygga på det vis jag vill....
Det har stått still  ett tag  nu,,,,

Post's attachments

Liten vecka 36.jpg, 144.72 kb, 968 x 544
Liten vecka 36.jpg 144.72 kb, 11 downloads since 2019-02-25 

777

Hur långt är du kommit är dom sista bilderna i realtid?

T1 splitbuss kombi '64
T1 splitbuss panel '65 'såld'
T2a deluxe RHD ´68
T2b taigagrön ´77
T3 enkelhytt `89

778

2018-07-30 skrevs:

"Tids nog kommer vi till det datum då vi hämtar hem Karman. Vi fortsätter hålla spänningen vid liv ett tag till då det verkar intressera folk. Vi är snart där ändå." 

Det vi ser nu är knappast i realtid...

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

779

Dom som läst innan i tråden vet att bilen hämtats för länge sedan, efter en komflikt mellan byggare och Robert.
Sen är det möjligt att det stannat upp... vem vet kanske vi får veta.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

780 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-02-25 12:49:19)

Korrigerar: Robert = byggare
Plåtslagare - inhyrd (utbytbar)
Konflikt stavas med "n"
Tack för info i övrigt Micha - Ja vi får veta, tids nog

781

Definiera "Vi är snart där ändå", är det ett, två eller tre år dit?

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

782 Senaste redigerad av =) (2019-02-25 13:27:48)

Jag är rätt ny medlem men fick upp ögonen för denna tråd. Inte bara för tråden utan mestadels alla konflikter och diskussioner man ser här.
Jag är inte den som öppnar munnen i onödan men jag har lite frågetecken.

Är det DIN bil?
Om du bett någon göra plåtarbete och betalat för det så ska han väll göra det du säger?
Om inte så ha du kanske valt fel person fixa det?
Tycker jag läst du skrivit du är duktig bilbyggare OM jag inte drömt, varför inte göra det själv? Då få du den exakt som du vill.

Sen vet jag inte men jag tycker man ser oftast samma bilder eller snarlika bilder fast ritat i paint några streck och bifogat text i bilden.

Är det inte lättare skriva texten i forumet och låta bilden tala för sig själv i den mån det går såklart.
För ibland blir även texten döljd utav bakgrunden och svårt att läsa.

Alla kan vi skriva fel och formulera fel.
Vissa kan ha dyslexi eller kanske bara inte lägger ner så stor del i att skriva korrekt svenska.

Jag ser många fel i dina inlägg men kniper igen då man vet vad det ska stå och ibland kan det vara flertal mellanslag etc.
Och man behöver inte leka svenskalärare för man gör fel själv.

Jag är ingen som klagar och var inte så med detta inlägg men ibland vill man bara fråga och dela sina funderingar ICQ/ab

Så ta detta inlägg på rätt sätt.

Ursäkta för felstavade ord och felskrivna meningar.

Lägg in nå uppdaterade bilder och kör på.
Du vill väll som alla andra utav oss, bli klar med ögonstenen och ta en sommartripp i pärlan  ICQ/af

☆♤♡◇♧♤♡◇♧☆♡◇☆♤♡♧☆♡◇♧♤☆♤♧◇♤☆

783 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-02-25 14:19:52)

Stefan - 4 bilder  bort  (  x 6 dagar)
Entu: Jag har begränsat med utrymme och har därför valt bort vissa verktyg i verktygslådan- såsom svets.
Därför har  jag de sista 10-15 åren vart  tvungen att lämna bort vissa moment såsom lack,inredning och svetsande till kamrater som ändå vart inkopplade i byggena. detta  för att få högsta möjliga slutresultat istället för att kunna slå sig för bröstet och framhäva att jag  gjorde allt själv.
Samtidigt som Karman bygger vi på 3 andra  bilar, vilket ytterligare begränsar utrymmet. Hoppas frågetecknen klarnat lite.
Jo,,,, åsså har jag  även arbetat som svensklärare tidigare i livet

784

Då vet du väl att det inte heter "vart"  ICQ/ad .
Håller med om att Cobra-looken passar bättre på en AC.

785 Senaste redigerad av michaelth (2019-02-25 19:28:22)

Om vi nu skall vara petiga, så har du fortfarande inte lärt dig hur mitt namn stavas...suck... ICQ/ao

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

786

Jag följer några som bygger ditt och datt i realtid på nätet. Oerhört frustrerande att behöva vänta tills nästa avsnitt, och det är samma här och lika kul :-)
Jag beundrar verkligen alla som delar med sig här av sina projekt, det är många drömmar som är på väg att slå in här, michaelths garage är ju jävligt intressant och inspirerande, likaså Kee som har fått fart igen, det finns flera jag verkligen beundrar för sina byggen och sin kämpaglöd.
I dagens samhälle skall ju allt gå snabbare, men i mitt garage går det inte så snabbt, men jag kämpar på jag med.
Alla är vi amatörer som kämpar på efter bästa förmåga, men det är få som är så superproffsiga som byggaren i den här tråden.
Det här bygget blir sååå fränt, och jag gillar paintstrecken, de visar på detaljerna, och djävulen ligger i detaljerna!
Keep up the good work! ICQ/ay

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

787

ICQ/ai

Post's attachments

Liten vecka 9.jpg, 128.62 kb, 800 x 533
Liten vecka 9.jpg 128.62 kb, 10 downloads since 2019-03-03 

788 Senaste redigerad av michaelth (2019-03-03 16:23:09)

Bussen r en förtäckt porsche 911 gt3 "renntaxi.". Kombinerad med underdelen av en typ 3 buss med breddad splittbusskaross.. Mycket blandat. 6sitsig sportbil...

789 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-03-06 12:15:38)

Micha: Alla som gillar VW har väl sett den bussen till leda och känner till uppbyggnaden- men jag visade på lite detaljer jag tyckte de gjort bra.
"Karman r en förtäckt porsche9XX"rennshopper". Kombinerad med underdelen av en mittmotorporsche ( som enl många porscheägare har bättre vägegenskaper än bakmotorporschar) med breddad Karmakaross. Mycket blandat. 2-sitsig sportbil..."

Entu: Jag är inte så pass bra bilbyggare som Du tycks tro. På min första bil(Camaro 70) byggde jag ALLT själv och kunde skryta om det. Svarvade bussningar till bärarmar,gjöt plastdelar,lackade, gjorde inredning- ALLT!!- Redan efter första säsongen (inför version II) insåg jag att om jag tar lite hjälp blir det  ett bättre slutresultat. De sista 35 åren har jag samlat på mig ett gäng kompisar som jag funkar bra ihop med och som jag respekterar för deras yrkeskunskaper ( då de är duktigast i Europa på sitt resp område). Dom kan var och en göra det som  varje kis är duktig på betydligt bättre än vad jag skulle kunna.  När vi går ihop och bygger en  bil åt mig går det varje söndag ut ett veckobrev till alla det berör där vi kikar på vad som hänt under veckan och vad som ska hända i veckan som kommer. Där har alla delaktiga en chans att komma med åsikter på om det tycker något är bra,dåligt lr behöver ändras. Deras åsikter är otrligt värdefulla för mig för även om jag anser mig veta bäst *blink* vet jag att det  är lätt att bli hemmablind och bara köra sitt race. Därför är jag lyhörd och tar in deras synpunkter innan jag tar det slutliga beslutet. Bilderna Du ser i denna tråd är tagna direkt från de veckobreven- därav texten på bilderna. Jag vore otroligt korkad om jag inte lyssnade och tog in deras åsikter då flera av dem är  bland de absolut duktigaste på sina områden ( i hela världen)och enormt smakfulla som esteter - sen är vissa av dem inte det *s*
Just nu är vi inne i en fas där vi byter ut en del av "kompisarna", på gott och ont.
Slutresultatet är alltså det absolut viktigaste , men även tiden är en viktig faktor. Jag driver till vardags ett företag som under högsäsong tar 16-20 h av mitt dygn. Att ta hjälp av duktiga kompisar gör att det rullar på även om jag inte håller i verktyget just för stunden.
Jag har en 12-13 ( vet ej exakt) hyfsade hobbybilar och det tar lite tid i anspråk att bara hålla dem vid liv. Ofta står någon "ögonsten" under ett carcover och vilar sig - ibland uppåt en 10 år, men sen river man av täcket och åker med den, samt undrar varför man inte använt den på 10 år!! Man är som pånyttfödd igen! Så någon ögonsten har jag ändå att åka med de få tillfällen jag har sommartid( min högsäsong på firman)

Förutom att jag just nu pysslar lite med motorn på Karman så kommer denna veckas hobbybilsmekande gå åt till att:
- Byta ut den EFI-anläggning jag haft på min kompressormatade -58 Vette de sista 10 åren mot E85-förgasare med allt vad det innebär
- Montera bakbromsar och jobba med lysluckorna på min ena - 68Vette cab ( denna med kompressor)
- Bygga klart torrsumpssystemet på den 632 motor jag bygger till min Kolfiber/chro-mo -58Vette som jag byggde för 20 år sen ( 10 år under täcke under tiden jag körde funny car)
- Bygga klart stolarna till min Lola T70, plus 2 st Alu. AN16 kylrör bakifrån motorn fram till kylaren
- Hjälpa dottern med motormontage i hennes A / competition Dragster
- Åka med dottern och lämna hennes  kompressormatade Chevelle till SyBo för inredning.
Utöver det kan det vara tveksamt om jag hinner något mer - men får jag tid över kanske mekar lite bonusmek - lr så är jag gullig med fästmön, man måste det ibland om man ska hålla liv i ett förhållande. Det räcker inte enbart med att bygga en Karma åt henne..... ICQ/ai

790

ICQ/bp

Post's attachments

Liten vecka 10.jpg, 171.75 kb, 1082 x 549
Liten vecka 10.jpg 171.75 kb, 9 downloads since 2019-03-09 

791

Jag kom just på ( snubblade på) att det var vissa forumskompsar som skulle få lite överblivna delar.
I höstas var jag tyvärr bortrest en del i USA men nu måste jag vara hemmavid  det närmsta halvåret.
Ska vi göra ett nytt försök??
Grejorna finns kvar

792

Skall upp till Sthlm nästa vecka, hör av mig!

// Viktor

Passat GT 2016, Karmann Ghia coupe 1966

793

Välkommen!! Hör av Dig någon dag innan bara

794

Har ingen resa planerad men skall ha det i åtanke.

Ghia -57 / Ghia -63 / Notchback -64

795

Viktor Cz. skrev:

Skall upp till Sthlm nästa vecka, hör av mig!

Om nu inte Viktor har plats att ta med sig lite prylar?
Neråt Habo far man oftare;)

Ghia -57 / Ghia -63 / Notchback -64

796

Jag kan ta med. Bagaget är tomt..

// Viktor

Passat GT 2016, Karmann Ghia coupe 1966

797

Intel: Smart lösning! Så gör vi. Victor är en guldkille! Sist han fick lite grejor av mig  tog även med grejor till Yogi.I den mån man kan ska man alltid hjälpa varandra. Sånt ger Good Karma.
Klantigt nog tänkte jag inte på det då jag förrförra helgen var nere i Karlsborg. Jag hade inte snubblat på grejorna då.....

Post's attachments

Liten vecka 22.jpg, 245.32 kb, 985 x 554
Liten vecka 22.jpg 245.32 kb, 19 downloads since 2019-03-15 

798

Trevlig Helg!!

Post's attachments

Liten vecka 11.jpg, 134.43 kb, 731 x 548
Liten vecka 11.jpg 134.43 kb, 15 downloads since 2019-03-15 

799

Jag var upp på vinden med en motorhuv till en -58 Vette igår och hittade då  mer Karmagrejor som jag  inte behöver  utan bortskänker.
Vem kan behöva  2 rod/vita dörrsidor i bra skick?? likaså  en tygmatta som ska ligga över hatthyllan?

800

Intekungen skrev:

hastighetsmätare, 2 dörrsidor( röda/vita) och en papp till hatthyllan är intressant.

Mvh Andreas

Hej KUngen!!
Victor var  här just. Jag trodde Ni kände varandra och visste vad Du skulle ha. Vi fick leka lite deckare och löste detså Du har grejor på väg nu.
Du fick lite bonusgrejor då vi ändå rensade.
Kontakta gärna Victor för överlämnade
Take Care!