626

Jasså ? inte?
Jag vill bestämt minnas att Du kom fram till mig och sa vad Du tyckte. Var det någon annan?
Oavsett vilket, så tillför det knappast tråden något. Vill Heavy,Voff lr någon annan mig något kan Ni ringa på numret ovan lr PM:a då  det kan  bli svårförståeligt att hänga med i tråden

Har Heavy ,Voff lr någon annan någon typ av anspråk gentemot mig antar jag det kommer faktura från dennes företag- Ja möjligen inte Heavy som är anställd av försäkringskassan och de senaste 20 + åren fått sin ersättning från dem - Vilket vi alla är med och betalar på
Är det något annat som ska tillföras, ta det via PM, Tack
Trevlig Helg!

627

Så fort man tror att det ska bli lugnt börjar det igen... vad är detta för sandlåda? vuxna människor...jösses...  ICQ/am

628 Senaste redigerad av 63 Highlight (2018-02-24 09:10:19)

Micha: Du om någon borde ju veta hur det är att hålla kontinutet i ett projekt. En vecka händer det  mycket - den andra veckan händer inget. Då jag inte vill  denna tråd ska somna av som en del  trådar gör  kör jag  en ny bild / 6 dagar som Du vet. Din garagetråd som jag  älskar och följer med stort intresse är äntligen igång efter ett längre uppehåll- THank god! Jag bjuder på¨underhållning och kontinutet. Blirdet tillfälligt stopp i verkligheten rullar tråden ändå på.
Petrolhead: Ingen bygger en bil så som de gör på TV- dvs på en vecka. Denna bil ska bli bra och det kommer ta tid. Min FV har en Toyota hon åker runt med och har ingen brådska med denna. Räkna med att den är klar inom 5 år.
När jag var 18-20 var det viktigt att vara ute till nästa sommar. Nu är jag  äldre ochh har andra bilar att åka med så jag  stressar inte ihop något.
Resultatet är det viktiga och ibland kan det hända att någon kåmpis man samarbeter med inte har  tid för stunden lr inte klarar ett visst jobb- Då får man byta och ställa sig sist i kön hos någon annan . Under tiden jobbar jag  på med andra delar av projektet.
Mitt i allt detta ska vi bygga ett nytt hus /garage så det kan bli att ett projekt stannar av i verkligenheten-men inte här på forumet ICQ/ad  ICQ/ad
Avslutar med en bild på utsikten från nya garaget...
Trevlig Helg!

Post's attachments

Liten garageutsikt 1.jpg, 120.71 kb, 738 x 553
Liten garageutsikt 1.jpg 120.71 kb, 5 downloads since 2018-02-24 

629

Både utsikt och insikt är viktigt.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

630

63 Highlight skrev:

Jasså ? inte?
Jag vill bestämt minnas att Du kom fram till mig och sa vad Du tyckte. Var det någon annan?
Oavsett vilket, så tillför det knappast tråden något. Vill Heavy,Voff lr någon annan mig något kan Ni ringa på numret ovan lr PM:a då  det kan  bli svårförståeligt att hänga med i tråden

Har Heavy ,Voff lr någon annan någon typ av anspråk gentemot mig antar jag det kommer faktura från dennes företag- Ja möjligen inte Heavy som är anställd av försäkringskassan och de senaste 20 + åren fått sin ersättning från dem - Vilket vi alla är med och betalar på
Är det något annat som ska tillföras, ta det via PM, Tack
Trevlig Helg!

631

Heej .

Har inte varit sjukskriven sen 1988, då blev jag förtidspentionär på grund av bruten rygg vid en biltävling ,så det är falska påhop vilket inte borde komma från någon som anser sig vara seriös och ärlig.

Tråkigt när inte folk kan vara ärliga, seriösa och göra rätt för sig och kommer med lögner och påhopp .

Ha det : HEAVY

632

Men snälla ni kan ni inte sluta?
Det är ett mycket intressant projekt och dom flesta av oss vill bara ser hur det fortsätta men är det bara tjafs hela jävla tiden tröttnar man.
Fortsätt med bilder och text då blir alla glad igen.
Trevlig helg

T2a deluxe RHD ´68
T2b taigagrön ´77
Golf Mk1 cab `89

633

Jag har svårt att ta parti i detta fall. Vad har skett? Allt verkar topphemligt och pajkastningen fortskrider. Den ena parten verkar ha fått de flestas förtroende, och många är nöjda. Iaf så länge det är tyst och lugnt. Men tänk om den andra parten är den som har rätt? Har båda biktat sig hos admin? Några verkar vara insatta. Men, ”It takes two to tango” som dom säger. Så jag tror inte att båda är felfria. Upp till ytan med det som skett. Först efter det kan alla ”åskådare” göra sin egen bedömning och välja part. Då kommer nog en att försvinna av sig själv snart. Och allt blir lugnt och fridfullt igen. Det blir fel med ett påtvingat lugn. Det funkar bara i Nordkorea.

VW 1200 '61, Yamaha MT09 SP '18

634

jerry skrev:

Jag har svårt att ta parti i detta fall. Vad har skett? Allt verkar topphemligt och pajkastningen fortskrider. Den ena parten verkar ha fått de flestas förtroende, och många är nöjda. Iaf så länge det är tyst och lugnt. Men tänk om den andra parten är den som har rätt? Har båda biktat sig hos admin? Några verkar vara insatta. Men, ”It takes two to tango” som dom säger. Så jag tror inte att båda är felfria. Upp till ytan med det som skett. Först efter det kan alla ”åskådare” göra sin egen bedömning och välja part. Då kommer nog en att försvinna av sig själv snart. Och allt blir lugnt och fridfullt igen. Det blir fel med ett påtvingat lugn. Det funkar bara i Nordkorea.

Jävligt bra sammanfattat och skrivet!

Opel Kapitän -51, VW-56 och -62, Renault R10 -69, samtliga i drift, men även en VW -59 rikligt utrustad men tyvärr jätterostig..., och sist en SAAB 93F under renovering

635

Detta är en projekttråd.
Det är beklagligt att folk tillåts  smula sönder den med ovidkommande skit- men så är det i det  moderna samhället där ett tangent bord skapar den sanning skribenten tror.
Har några oegentligheter skett regleras sådant  i vår lagstiftning  å all pajkastning är onödig.
Kan vi låta tråden vara ren från krafs?? Kan den som har  något att säga ta det med mig personligen via PM lr på telefon- å är man inte man nog för det kan man som  mus ta det via rättsväsendet.
Små sketna svallerkärringar som knusslar  bakom andras ryggar - väx upp
Alltså åter till bilbyggande!
Trevlig Helg!

636

Du har PM

63 Highlight skrev:

Detta är en projekttråd.
Det är beklagligt att folk tillåts  smula sönder den med ovidkommande skit- men så är det i det  moderna samhället där ett tangent bord skapar den sanning skribenten tror.
Har några oegentligheter skett regleras sådant  i vår lagstiftning  å all pajkastning är onödig.
Kan vi låta tråden vara ren från krafs?? Kan den som har  något att säga ta det med mig personligen via PM lr på telefon- å är man inte man nog för det kan man som  mus ta det via rättsväsendet.
Små sketna svallerkärringar som knusslar  bakom andras ryggar - väx upp
Alltså åter till bilbyggande!
Trevlig Helg!

VW 1200 '61, Yamaha MT09 SP '18

637

Oavsett vilka fakta som gäller i den här tråden så kunde den nog inte fått ett bättre namn. det verkar finnas gott om Bad Karma i hela upplägget. jag hoppas att det här löser sig mest för forumets framtid och för alla inblandade.

638

ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 25.jpg, 210.46 kb, 722 x 541
Liten vecka 25.jpg 210.46 kb, 19 downloads since 2018-02-28 

639

ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 26.jpg, 192.54 kb, 722 x 541
Liten vecka 26.jpg 192.54 kb, 27 downloads since 2018-03-06 

640

63 Highlight skrev:

ICQ/af

Eller så är det IMS-lagret som havererat...  ICQ/ad
Inget ovanligt på de där bilarna...
Spänningen är olidlig  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

641

Jo, jag har  läst mig till det oxo.... jag är lika spänd som Du....Ska bli spännande att se  då jag muttrat ner alla skruvarna,,,, ICQ/ae

642

Default/lol

Post's attachments

Liten vecka 27.jpg, 208.55 kb, 541 x 722
Liten vecka 27.jpg 208.55 kb, 10 downloads since 2018-03-12 

643

Default/lol

Post's attachments

Liten vecka 28.jpg, 210.21 kb, 722 x 541
Liten vecka 28.jpg 210.21 kb, 14 downloads since 2018-03-18 

644

Körde i ett hål med en Alfa 156 så att oljetråget sprack. Stangde av så snart oljelampa tändes, men det kostade ändå två vevlager.

(Luleå kommun tog kostnaden för allt ICQ/ag )

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

645

ICQ/am

Post's attachments

Liten vecka 29.jpg, 154 kb, 416 x 556
Liten vecka 29.jpg 154 kb, 16 downloads since 2018-03-21 

646

Kolla på autotrader.co.uk och köp en bil från England.

De tidiga är ibland löjligt billiga där och ser i alla fall bra ut. Du kan få en hel bil för mindre än priset för bara en begagnad motor här hemma, sedan kanske det går att få igen lite på att sälja delarna som blir över.

647

Micha: Jag vet att det är en vanlig conversion folk med Boxsters gör i USA- men tycker Du inte att man tappar lite av VW-känslan om man  bjuder in delar utanför "familjen"??
Balder: Tackar för tipset! det kan bli aktuellt ,men det  är lite andra saker jag vill kolla först innan jag tar beslutet- Fortsättning följer  ICQ/ad
Fast som sagt-Alla tips mottaget tacksamt

648 Senaste redigerad av 63 Highlight (2018-03-21 15:58:13)

Jag har en 12-13 hobbybilar- lr åt.
Ingen har mindre än 684 hk , men den här bilen ska Incan ha och åka till Golfklubben med och inför skogsprommisar med Elsa. Incan kör en Toyota Corolla i vanliga fall så hon är nöjd med de ca 300 hk som orginalet har- men jag  kommer luras lite, men det blir absolut inte mer än 500 ...tror jag
Sen vill jag behålla det fina kontakt jag har med Porscheverkstan här vägg i vägg samt  lära mig nåt nytt så vi kör på en flat-6:a
Du får lägga en V8:a i Din buss istället *blink* och banga

PS den "yxade folkan" var i ett skick så ingen  ville ta vid den ändå......Alltså gör vi en kulturgärning

649

Då jag vart tvungen att fara iväg på  leverantörs besök ett par veckor  i sydvästra USA jagar jag snabbt fram ett par uppdateringar så vi kommer i fas
Entschuldigen sie!

Post's attachments

Liten vecka 30.jpg, 162.35 kb, 722 x 541
Liten vecka 30.jpg 162.35 kb, 14 downloads since 2018-04-06 

650

ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 7.jpg, 168.91 kb, 800 x 547
Liten vecka 7.jpg 168.91 kb, 11 downloads since 2018-04-06