Är det inte fantastiskt med riktiga kvalitétsprodukter!
Jag har åxå ett set Rader´s som jag haft på ett par av mina 60-tals Typ 1, och jag löste problemet med att med hjulet avtaget snurra på trumman och knacka lagom hårt på yttre kanten av fettkoppen tills fettkoppen blev lagom konisk för att fälg med cenrumkåpa skulle gå fri!
Håll hammaren ca 45 grader mot fälgens anliggningsyta så blir det bra, och tänk på att montera centrumkåpan på fälgen innan Du monterar hjulet på bilen, det kräver mindre utrymme än att göra tvärtom!
Det här innebär åxå att infästningspunkten för hastighetsmätarwiren hamnar några mm längre ut i förhållande till spindeln, men jag har inte fått några problem med drivningen i mina bilar i alla fall!
Lycka till, det är ju mycket snyggare när centrumkåporna sitter på plats!
MVH: Hella
Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)