Tänk på.. i sverige måste du ha plattan i original utförande.. dvs du får bygga ut karossen så den går in till plattans kant, och bultas fast där..
Mr 300 slaktade en golf2, och tänkte sig svetsa plåtbitar från karossen in till plattan men det gick inte.. godkänns inte, sedan måste en Sfro besiktning göras, för "ombyggt fordon". sedan en reg besiktning..därefter en vanlig besiktning dom 2 sista kan göras vid samma tillfälle men då måste detta bokas.. tja det vill säga om du vill köra lagligt...
som det är nu, utrustas Polisbil efter bil med kamerasystem . detta kan på några millisekunder läsa av regplåten och kolla upp den mot data i datorn, om vilka bilar som inte är besiktigade skattade(där så krävs) avställda osv... så att rulla runt obesiktigat är mycket svårare numera.
att jag vet detta är pga jag bygger dylika fordon och vi har en strid stöm av bilar som eftermonteras.
Bilderna man ser är ju oftast på utländska byggen... eller dylika som aldrig reggades..
(med vissa undantag)
En del har köpt sig en vw buggy och utnyttjat faktum att där redan är ändringar inskrivna i papperen..... men att göra så är inte rätt...
Tanken är kul.. sen e ju frågan om man vill ta en nyare kaross, och sätta mycket äldre ofta sämre mekanik hjulupphängning under den....sedan betala div kostnader för det..
jag skulle ju hellre gjort tvärt om... gammal kaross, nyare mekanik/motor... ja just det gör jag ju redan
men det e jag de..... 
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(