1

Hallojj,vill ha tag i en vindruta upp till 57 samt bakrutorna till en splitbubbla,ring,mejla,smsa,eller pma. 070-3866351 christian

Typ1 -57
Typ1 -64

2 Senaste redigerad av mettis (2014-10-28 17:07:18)

Om du inte "måste" ha originalmärkningen på rutorna, kan du be en bilglasfirma skära till lamellglas, det gjorde jag till min 50:a (för många år sedan...-).

Edit, -vill minnas att storleken på 50:ans framrutan inte riktigt är "samma" som senare ?

Kolla annars med Veterania i Söderköping, som säljer rutor för veteranbilar....

3

mettis skrev:

Om du inte "måste" ha originalmärkningen på rutorna, kan du be en bilglasfirma skära till lamellglas, det gjorde jag till min 50:a (för många år sedan...-).

Edit, -vill minnas att storleken på 50:ans framrutan inte riktigt är "samma" som senare ?

Kolla annars med Veterania i Söderköping, som säljer rutor för veteranbilar....

Okej tackar för tipset,men bakrutorna är väl inte helt plana va,plåtkanten ser lite välvd ut?nån som vet detta?

Typ1 -57
Typ1 -64

4

Bakrutorna är helt plana, bad nyligen en glasmästare skära till nya åt mig å de funka fint att montera

5

car_l skrev:

Bakrutorna är helt plana, bad nyligen en glasmästare skära till nya åt mig å de funka fint att montera

Låter bra det,tackar  ICQ/ab  Men om nån har en vindruta,gärna med gummilist så hojta till  ICQ/ab

Typ1 -57
Typ1 -64