Grattis!
Jag ska också besikta snart (har en 9a som sista siffra), får se hur det går. Har bytt en spindelled och en abs-ring i förebyggande syfte, men jag har också upptäckt att den inre drivaxeldamasken och en styrled på vänster sida behöver bytas. Får se om de upptäcker damasken, den är ganska dold underifrån, man ser den tydligast om man tar av hjulet och det händer ju inte i besiktningshallen. Det var svårt att hitta en inre damsk till dessa vagnar, men lustigt nog sålde CSP dessa, så jag beställde hem ett par för att kunna byta när andan faller på.
Ser att du i mars försökte sätta i LED i strålkastarna. Jag har ägnat den sista tiden åt att läsa på lite och det jag kommit fram till, om man vill försöka konvertera sin vagn, är att man troligast köper OPT7 eller Philips kit, de ligger båda på ca 1600 inklusive frakt. Jag är i dagsläget lite tveksam mot en förhållandevis stor kostnad som kanske inte ger så mycket mer ljus. Ännu känns det som att även de dyraste märkealternativen inte riktigt ger en tillräckligt bra ljusbild, men jag tror mer på dessa, än ebay-varianterna som utlovar ett större ljusflöde för mindre än halva pengen. Men det vore verklige intresant med lite konsumentrecensioner i ämnet. Skulle man gå en övertygande väg, skulle det tillverkas en egen reflektor för en uppsättning dioder, då får man inte bara bra ljus, utan rätt ljus också.
Lampan du länkat ger bara något hundratal lumen och ska inte ersätta en 55W halogenlampa såvitt jag förstått. Var de får 80W ifrån är en bra fråga, men kiten som kanske kan komma på fråga drivs av externa drivdorn, har CREE-dioder och kyls av fläktar.
Stannar man kvar på halogenspåret och man kör T4 är det första man bör byta ut är kablarna och originalreläerna. Det finns lättistallerade kit för detta. Det är knappt man tror det, men utan att byta lampa så är det en märkbar skillnad i ljus bara man drar extra kablar för detta. För egen del är min närmaste tanke är att gå upp i effekt, åtminstone på extraljusen (som har H3) till 100W och sedan kanske även testa 100/130W i huvudstrålkastarna.
T4an är en riktigt mångsidig slitvarg som går i många år om den sköts, men lyset har alltid varit den svaga punkten. Många andra 90-talsmodeller verkar också ha drabbats av just detta.
Grinder and paint, makes me the welder I ain't