harved skrev:Johan W skrev:Inte på styrsnäckan väl och då kan du kugga om där 
Den tanken har slagit mig
Styrsnäckan har ett mittläge alltså exakt lika många varv åt båda hållen, det är viktigt att snäckan står i det läge när du kör rakt fram.
Konstatera mittläge på snäckan, spärra ratten oavsett läget på den, justera framvagn, därefter kan du börja kugga om rattstång och ratt.
Om du justerar framvagnen så att bilen går rakt men i ett läge utanför snäckans mitt kommer du att få en vildavästern styrning och snäckan kommer att slitas ut .
Mittläget markeras med en stålring som är öppen uppåt mot en skarv på snäckan den sitter på ingående axel. Detta är för typ 1 men borde finnas nån liknande markering på din.
Mittläget är väldigt viktigt att man håller på alla bilar med styrsnäcka.
1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(