1

Pratade med någon som påstod att han haft huvudmunstycket ute o hade gjort hålet aningens större och menade att det blev
mycket bättre effekt .Kan detta vara riktigt eller? Skulle det vara tänkbart att man skulle kunna byta till större munstycken i
kombinationen standardmotor ??

Mvh Återfall

Ps. Om du kör på en lång resa med din gamla vw ,fyll då en resväska med reservdelar.

2

Ingen som har försökt sej på detta?

Mvh Återfall

Ps. Om du kör på en lång resa med din gamla vw ,fyll då en resväska med reservdelar.

3

Att byta huvudmunstycke är lätt att göra, men att utläsa resultatet är en aning svårare. Att känna någon märkbar skillnad är nog svår, om du inte samtidigt byter till öppnare insug och avgas, då är du nog tvingad att byta munstycke för att din motor ska må bra. Om du byter så måste du kunna läsa av från stift och avgaser vad din motor säger. Färgen säger om motorn får för mycket eller för lite bränsle eller luft. Om du aldrig har gjort det förut, så tycker jag att du ska prova, det är ju av erfarenheten som visdomen växer. Här kommer ett tips. Ta ur munstycket och kolla vad det är för storlek, köp sedan ett som är ett nummer större i stället för att borra i det gamla. Skulle det visa sig att det nya är för stort så är det ju bara att byta tillbaka till det gamla.

Lattjo lajban med luftkylt.

4

Skillnaden mellan (för) mager och fet blandning kan vara stor, kan vara 10-20%. Max effekt får man med ganska fet blandning men det visar sig även på bensinförbrukningen. För fet så tappar man effekt igen så det är en balansgång. Tändningen är oxå väldigt viktig.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G