(AT-vxl. fr. sept. -72?)
Spännande utmaning(ny variant, yes)!
Skall kedjedrivningen sitta på hö sida(den sida som visas på bild)?
Vxl. bygger mer på hö-sida, vilket innebär att du ju får förlänga medbringaren/infästningen av kedjedrevet, så det går fritt mot vxl.huset. Kommer i sin tur innebära ett böjmoment på "drevflänsen", som kommer att göra att det "ror" i "drevflänsen"/packboxen, vilket i sin tur ger upphov till läckage. Ett sätt att lösa det(hjälpligt) skulle att vara att utnyttja M10-hålet/gängan i stubbaxeln... (?)
Hur har du löst differentialekvationen? Har du inget "motstånd" på andra sidan får du inte ut någon drivning till kedjesidan.
Du måste alltså låsa diffen, som en solid enhet(som en spole, som används i dr-sammanhang).
Har du väl gjort det kan du lägga ett lock(med o-ring t.ex.) över andra sidan(vä-sida). En stubbaxel vill du väl inte egentligen ha där, som sticker ut och "vispar runder"?
Det är som PPR-Micke skriver "rätt mycket" glapp i splinesen(där av att det sitter ett gummiklätt täcklock).
Jag skulle gjort en ny axel(större diam.), som gick in i diffen(låst med spindeldrevsaxeln)/tätade mot packboxen och hade ett "kugghjulsfäste"....
Ring!
Mats
0705-69 33 43