1

hej håller på att göra iordning ett garage till ett "vw garage" och nu är det så att de e betong golv i det , o de ser lite tråkigt ut.
så jag undrar om man ska måla de grått så de får en annan yta eller ska man lägga nåt golv eller matta?

de e inte målat nu det är bara betong,så ytan är riktigt tråkig

2

En ganska billig åtgärd man kan göra för att få golvet lättstädat är att behandla det med Nuretan-olja,men det blir bäst om man nyligen gjutit golvet och är fettfritt..fungerar alldeles utmärkt,binder dammet i golvet och blir hårt i ytan..kan även lätt återbehandlas om det blr slitet.Vet att frågan varit uppe tidigare och då var det flera som målade med Biltemas golvfärg med gott resultat. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3

golvet har suttit sen -78

4

Är det mycket ingrodd smuts är det nog bättre att tvätta ordentligt och måla..

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

5

Jag har haft planer för mitt garagegolv i två år nu som är målat marmofloor med flakes tyvärr har färgen börjat lossa i stora sjok.
På vissa ställen så sitter det stenhårt som det ska, så att måla om det och få bort den gamla färgen känns som ett hopplöst fall på ett 120kvm golv.
Så för mig lutar det mer åt lösa plattor att lägga över den gamla färgen.
Har kollat på locktile kanske är nåt som passar dig med turbo98.
Är det någon som har erfarenheter av ett sånt golv?

http://www.lock-tile.se/locktile/garage … arage.html

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

6

Jag har nått som heter aqua route på mitt golv. Vattenbaserad färg 1K . Det används för att måla vita streck i p-hus och på vägar. Sitter skitbra och lättstädat. Håller utan problem för dubbdäck.

*såld* Notchback 63:a,  *såld* Bay DH 73:a, *kvar ICQ/ac * Saab 02:a

7

På mitt jobb använder vi en sorts citronsyra för att "städa" ur porerna på betong så färgen sätter sig bättre.

Sitter som berg efter det.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

8 Senaste redigerad av Peter S (2013-12-19 23:54:45)

När jag byggde mitt garage velade jag fram och tillbaka hur jag skulle göra.

Jag valde att måla med Hagmans vattenlösliga epoxifärg. Sitter bra och gör golvet lätt att hålla rent. Vet ej hur bra det biter på gammal skitig betong och hur passa effektivt man får ren det med de medel som finns att köpa.

Lurade även länge på att sätta klinker. Biltema har/hade ett prisvärt garageklinkers och mitt minne är att det inte skulle ha blivit mycket dyrare än att måla. Snyggt som fasen när det blir klart och oerhört slitstark och tåligt om det sätts rätt.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

9

hur en diamantslip på cramo så får du ett fint golv. sen är det bara att vräka på betongolja

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

10

Det finns ett alternativ till Torpas förslag och det
är Bergos sortiment
http://www.bergoflooring.com/sv/home/start/homediy/

Vet ej dock kostnad , men lätta att hantera och gå på. Jobbade ju med kopieringsmaskiner
i 24 år och vi hade Bergo som kund.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

11

Bergo Nova kostar 229kr kvm på Byggmax.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

12

Otroligt nöjd med mitt epoxigolv, var flagnad flake på innan så nötte ut någon skruvmejsel när jag skapade bort lösa flagor...
Blir märken om man tappar vassa verktyg men det blir ganska osynligt att lappa ändå.
Tänk på att det kanske inte är så kul att mecka med något smått och tappa ner det i hålen på sådana där plattor?

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

13

hum.. ser ut som de finns en del olika förslag, tack för det ICQ/ag  tror det blir att måla de i alla fall, tips på en bra färg

sen undrar jag hur ni gjort om de är stora gropar i betongen?

14

Groparna skulle jag rengöra ordentligt, måla med primer typ http://www.finja.se/100-primer-1-liter. … roduktinfo sedan blanda lite betong och jobba dit.
Även grovbetong går att jämna ut och glätta så det blir riktigt tunt i kanterna och det sitter som f-n.
Har gjort så i stallet där inte ens hästarna med broddar lyckas få loss några bitar ur lagningarna trots att de är upptunnade till noll i kanterna.  ICQ/ag

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

15 Senaste redigerad av anders bergh (2013-12-20 23:18:04)

vi körde fluggers betonggolvsfärg.. ljusgrått. Håller för att tappa hammare på.. släng i lite flakes så blir man "automatiskt" av med skiten med Default/smile

16

hittade en post från vår husbyggarblogg..

frun fixar golvet Default/smile

http://sandskogen.blogspot.se/2010/08/g … lvfix.html