En kompis till mig köpte den här bubblan för ett tag sen men flyttade sen till Norge och blev uppsagd från garaget där den stod, jag hade ingen plan på att köpa ett projekt då jag har ett annat men what the heck, gjorde honom en tjänst och hämtade den så han slapp åka hem från Oslo. Har garaget på Gotland men bor i sthlm så de kommer vara ett sommar och semester projekt när min andra bil är klar.
So far har jag lyft karossen från plattan, de va fullt i garaget så gjorde de ute i vårt nybygge och hade ingen tillgång till värme och var lite ivrig så de flesta bultarna gick så klart av, de är hyfsat mycket rost på bilen. Så tänkte börja med att göra en inköpslista.
Problemet är bara att jag inte har speciellt bra koll på vart man hittar bra plåt och sen skilja på vad som är vad till de här bilarna.
Planen är att laga upp hela bilen så att den är solid och inte göra något fuskjobb.
Alla fyra skärmar är avrostade mellan infästningen och skärmen så lättast bli väl att köpa bra begagnade, vilka årsmodeller passar?
Infästningar för skärmar i karossen är duktigt rostade så behöv åtgärdas
Plattan är bra, behöver nya hörn bak.
Karossen invändigt behöver nya hörn under baksätet, innertrösklar, yttertrösklar, värmekanaler.
Reservhjulsbaljan och invändigt i motorummet är de också rätt kexigt.
Pilar saknas, Dörrsidorna har fel färg mot inredningen, förarstol sprucken annars är inredningen rätt okej.