kimboow skrev:tur man inte är så insatt som Termos hög nivå
![]()
jag själv säger att det 55a när står 55 som årsmodell blir enklast för mitt huvve ! inte rätt kanske men strunt samma !
Mackan1: 25000-50000 tusen i mitt tycke
Är det något man inte kan lite på så är det årsmodellen som står i papprena. Bilar tillvarkade i december kan ha 1/1 som första inregistrering, samma år alltså. Det ända man kan lita på är chassienumret för inte ens den födelseattest som finns att beställa via museet är korrekt.
Från augusti -55 och framåt så byte man årsmodell i just augusti. Finns ju årsmodellsfel på i princip alla år från -55 och just ovaler skiljer ju i pris beroende på vilken det är, tidig eller sen. 54-55 är högre värderad än 56-57 så då är det intressant vilken den är.
Svwerker har helt rätt, det skiljer allt för mycket efter VW's brytpunkt för årsmodell 55 - 56 för att man skall ignorera den.
Att hitta en ovalcab för 25' dessa dagar vore rena superfyndet om den är någorlunda frisk, folk begär ju sådana pengar för 70-tals cabbar som behöver massor med fix.
Näe jag tror som 50 split att man för en komplett bil som inte är helt upprostad får lägga minst 50 - 75' där det lägre beloppet kan vara en hint för en VWs årsmodell 56 och det högre för en VWs årsmodell 55.
Sen tycker jag det är konstigt att trådskaparen, Macke1, inte har bevakat sin tråd och försökt komplettera uppgifterna. 

Jag är trött, har skottat snö ju