Hej där!
(Woho! Första inlägget!)
Är som vanligt ute i senaste laget med att ta tag i vårens problem, men i år verkar problemen vara av en sådan kaliber att det blir en busslös sommar 
Såhär ligger det till:
Jag har en 75:a med 1800-motor (dubbla solex) som inte vill gå många minuter innan den släcker tändstift ett efter ett genom att sota igen dem.
Först var jag inne på att förgasarna var felaktigt inställda efter att jag i ren desperation gav mig på dem förra året när det egentligen visade sig handla om en vakuumläcka.
När jag gör avgasprov på den har den 10000 (tiotusen)i HC-värde på tomgång även om jag skurvar in blandskruvarna tills den nästan dör. Flottörnivån har jag justerat till korrekt nivå.
Oljan luktar ordentligt med avgaser, så jag funderar på om det skulle kunna smita in olja genom ventilstyrningarna (som jag vet är lite slitna) till förbränningsrummen.
Vad tror ni? Är ENORMT tacksam för svar!

