Jag importerade en skön hippiebuss från USA till Norge i 2011, en 58'as dubbeldörrspanel som idag står besiktigad och försäkrad och körklar på Norska plåtar.
Jag lagade lite golv fram, batterihylla och trösklar inför besiktning, det är bör väl göras om nåt tag med riktig plåt, jag gjorde det bara för att få den genom besiktningen. Aldrig svetsad på tidigare. Super solid buss, se tex innerskärmar fram och motorrum på bilderna!
Golv fram, trösklar och batterihylla följer med, kvalitetsplåt från Wolfsburg West, Gerson och Autocraft.
Hurstbågen fram och takräcket är USA-repro, Safarifönstrerna kommer från Creative Engineering i UK.
I kupéen är det omklädd soffa, nya dörrsidor/takpaneler/etc, ny matta och ny cab divider, bak är det en påbörjad inredning med rock'n'roll soffa.
Motorn är en AH-1600DP vilken bilen är godkänd med, även godkänd med tre sittplatser framme.
Om man vill åka sänkt splittbuss så finns det bubblalåda, nose cone/hockey stick, wide-5 trummor, korta axlar, moddade axelrör, ställbara fjäderplattor m.m. till bakvagnen, ställbar kortad framvagn (84mm), spindlar m.m. dessutom så finns det en uppsättning med Sydafrikanska Rostylefälgar med nya däck.
Bud över 110.000 och det är som bussen står på bilderna inklusive rep-plåt.
Sänkgrejjer och fälgar/däck säljs till fast pris och dom säljs bara tillsammans med bussen, säljs inte separat.
Kan ses på VWATER http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=17650 i helgen.
076-7674452

En Clown i soluppgång.

Repro Hurst bar från USA och Safaris från Creative Engineering.

Double door - lastdörrar på båda sidor, repro takräcke från USA.

Nya paneler, ny klädsel, ny golvmatta.

Orginalfärg i skärmar!

Påbörjad inredning med rock'n'roll soffa.

Orginalfärg i motorrum!

...

Bob Reese hade äran att sälja panelen back in the days.

Golv från WW, batterihylla från Autocraft och kanaler från Gerson.

Sydafrikanska Rostylefälgar med nya Bridgestonedäck.

När jag levererade Clownen till California Shipping i Los Angeles i 2011.

trist som faan och se den lämna gården... det enda positiva är att dom kom inte och hämtade den med trailer utan kom i en liten Opel kl 22 på kvällen och hade då kört nonstop från Norge efter jobb och skrev papper för att sen sätta sig i varsin bil kl23 för att köra tillbaka... respekt! Men lite trist är det...

Tack för visad hänsyn, och sorry för OT. MVH / Jonas