Hejsan, jag är ny här och har införskaffat mig en billigare hobbybil än en Bmw med v12:a
Jag vet hur viktiga såna här forum är 
Nu till mitt lilla problem!
Som sagt en 1300cc som hänger på en buggy (-67) Allt har stått i en lada 14 år.Det jag har gjort är att jag har fått igång motorn,bytt rotor,brytare,fördelarlock,tändstift,ny bensin,bytt olja! Det läckte in motorolja till kopplingen via vevaxeltätningen och droppade ut genom sprängkåpan efter jag fått igång den....tog bort allt och satte dit en NY vevaxeltätning! Startar och samma problem uppstår igen
Det jag inte gjorde var att rensa silen i botten eller tog bort den,bytte bara oljan! Kan det va stopp nånstans som gör att motorn vill trycka ut oljan genom axeltätningen in till kopplingen?

jag löste det på mitt sätt hehe....köpte en 1303s -73 och plockade ur motorn....snustorr och inget axialglapp och bara gått 9500mil...körde hem den själv från Borlänge..lånar den motorn för jag ska nog renovera bubblan allteftersom (utvändigt).....gick jättebra...har tagit ur den igår och idag ska den hängas på buggyn så den kan besiktas........ är en Lim 1500 på buggyn så att hänga dit 1600 motorn borde inte vara några problem?