Köpte för ett tag sedan en Typ 1, och när nu Våren förhoppningsvis är i antågande började jag titta om det är något mer än ett oljebyte som behövs innan det är dags att rulla ut ur garaget.
Två funderingar dök upp i området runt luftfiltret.
1* Jag har kommit så långt i mina nybörjar-studier så att jag har fattat att det ska vara olja i "burken". Men ska det inte vara något mer? Mitt luftfilter består av två delar. Dels själva burken och dels locket. Ska det inte vara något sorts filter-aktigit också? Eller är det bara de två plåt-delarna och olja som behövs?
2* Röret som går ut på höger sida från luftfilterburken (som jag har gjort en tjusig pil mot på bifogad bild), ska det bara gå ut i ingenstans? Det ska inte vara någon slang som går vidare, eller något?
Det här handlar om en industrimotor, om det nu är någon skillnad på mina frågor, jämfört om det var en "vanlig" VW-motor.
Mvh
Micke
