1

Tja.
Skaffade mig en pickup i höstas med en hel del jobb! Såg fram emot det grymt mycket. Nu när de är vår börjar de klia och man vill sätta igång.
Men jag har börjat gå lite i tankar att eventuellt sälja/byta denna och skaffa mig en Bubbla att slamma och sätta min stil på.

Detta är då min första luftkylda och jag gillar pickups som fan. Men känns som jag vill börja med något lite lättare. Och jag skulle helst vilja ha en bil att glida med i sommar.

Så till frågan.
Vad tror ni att man skulle kunna få för denna om jag bestämmer mig för att sälja den. Tycker de är sjukt mycket olika priser på alla Bay´s beroende på skick.
En sak som är bra är väl att jag har papper och så på den. Men jag har absolut inte bestämt mig för att göra mig av med den. Jag är dock väldigt sugen på en Bubbla.

Är det någon som kanske är sugen, eller eventuellt har en Bubbla att byta med.
Om någon är intresserad att veta mer så fråga på.
Har en hel del mer bilder också. Men här kommer några så ni som vill kan bedöma och hjälpa mig med ett riktpris.

Ha de gott, Yo!

http://img852.imageshack.us/img852/69/sdc11024.jpg
http://img812.imageshack.us/img812/6786/sdc11036.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/4121/sdc11037k.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/371/sdc11053pj.jpg
http://img852.imageshack.us/img852/4159/sdc11033.jpg

Det stora minusen jag vet med den.
Är iallafall:
Trasig bakruta & förarruta
Inga nycklar, men ska skruva loss ett handtag och prova och se om en låssmed kan göra en ny nyckel som eventuellt ska funka överallt.
Båda tvärbalkarna framför bakhjulen är rätt rostbitna. Kan langa upp mer bilder på under om intresse finns.
Ingen motorlucka, och vet inte hur motorn i sig är.
En del ställen i ytplåten som är genomrostat men sitter kvar. Banka lite så lossnar det säkert..
På båda sidor i förarhytten är det genomrostatgolv vid insteget. På höger sida mycket mer än vänster.

Det är väl vad jag vet än. Har som sagt inte hunnit gå igenom den då den fortfarande står på fyndplatsen.

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

2

Allt mellan 2-12 tusen skulle jag säga, svårt med bay bussar som du säger.
Men nycklar och rutor är ju en stor sak som påverkar priset mycket.

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

3 Senaste redigerad av Spaan (2011-04-16 20:26:51)

Jag har funderat om man skulle kunna bergära 5-7000kr för den. Men känns mycket svårt.
Ska prova fixa ny nyckel först iaf. Som de är nu sitter rattlåset i också. Och känns mycket bättre om de finns nycklar.

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland

4

Finns ju inga till salu direkt,,,när jag köpte min förra sommaren så var det svårt att förhandla om priset,,men det var ioförsig redan billigt,,tyckte jag,,,
plåt och glas drar ju iväg lite när man ska köpa nytt,,

Den såg ju ut och kunna göra nått av ändå,,,

Typ 1 -58

5

BjörnJ, näe de har du helt rätt i. Smälla på stort.. ICQ/ab
Näe men ett vettigt pris vill jag sätta på den.

Ja de gör ju de, men som jag som inte är orginalskadad ännu så hade jag tänkt dra till glasmästarn och be dom skära ut en bakruta iaf, då den verkar vara helt plan!? Och jag bryr mig inte så mycket om loggor på glasrutorna. Förarrutan hade jag tänkt fixa någon annan dörr och tagit rutan ifrån. För dörrarna som sitter verkar vara i bra skick.
Men ska jag skicka iväg den så kommer jag troligen inte fixa det om jag inte kommer över det billigt vill säga.

Ja jag tror absolut någon som har mer tid, pengar och kunskap än jag kan göra något riktigt schysst med den. Ex klädsen verkar vara schysst om man byter stoppningen och tvättar och putsar lite på den. Menmen..

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland

6 Senaste redigerad av Franke (2011-04-17 16:40:57)

Jag har en ännu sämre men helt komplett dubbelhytt att ta delar ifrån utifall någon är intresserad.  Säljes för självkostnadspris 1500 kr, den är dock utan papper.

7

Städa av den och putsa upp den lite snabbt, ta några bra bilder, och släng upp den på blocket för 8000 med lite prutmån och se vad som händer. Som någon nämnde, det är inte många annonser ute just nu, så du får kanske napp med lite tur.

Från en vw-nybörjare till en annan,  köp en dyrare folka än du egentligen har råd med, besiktad och körklar, annars blir det en sommar i garaget (inte helt fel det heller!). Min buss kostade 5000, och nu har jag väl lagt 25000 till + ett mekat ett år för att få den fin. Hade jag lagt 15000 från början hade jag åkt buss redan förra sommaren. För att inte tala om vad jag fått för 30000 ICQ/ad

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

8

Ja en rejäl genomgång / tvätt in och utvändigt ska göras så fort som möjligt oavsett om jag ska ha kvar den eller ej. ICQ/ab
Ja jag kan hoppas. Om ingen här på forumet vill ha den? Men kan slänga upp en säljtråd sedan när jag städat och tvättat den.

Hehe jag har faktiskt funderat lite på det. Att lägga in mer pengar från början att få en bättre direkt. Men samtidigt är det kul som fan att bygga på något som sakta växer fram till en helhet.
Men ska försöka få tag i en skapligt billig bubbla nu i sommar som jag kan fixa/renovera samtidigt jag kan använda den.
Och sedan spara undan pengar för att skaffa mig en schysst buss/pickup senare.

Ja billigt blir lätt dyrt, så är det alltid! Hoppar in extra som cykelmekaniker på vårarna. Och alla som köper billigare skitcyklar brukar ofta både få lämna in och byta mycket delar. Så det blir lika dyrt som att köpa en bättre cykel i slutändan ändå.. Menmen.

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland