Jahapp nu har det hänt lite igen.
Nämligen den sak som stått högst upp på bucketlistan i bra många år tillbaks... nämligen ett SOLTAK!!!
Soltaket kommer från Brinks rod som han klippte en älg med dagen före BRC för 3 år sen.
taket är uppriktat och borde inte va så stora problem att få i, och skulle det va nå fel så är ju ändå
säsongen typ slut snart så då skulle man kunna lösa det i vinter.

Sagt å gjort, Jag å en polare(Niklas) hade en fredag kväll å lördag på oss och sätta i det få det att funka å spackla å lacka.
vilket ja tyckte va mer än nog men det går ju som vanligt inte alltid som tänkt

Aja Niklas gick loss med kapen å jag satt med brandsläckare å skydsfiltar i bilen.

Så här glad kan man bli när nån kapar upp ett hål i taket.

Fintrimmning av soltaksdelen

Niklas gör sitt bästa för att se söt ut.
Provmontering uppifrån.
Nu saknas det lite bilder men vi valde å lägga det under ifrån, taket va redan ilagd i brinks rod förr i tiden
så enklast blev under ifrån, så det blev hålltång å göra hål varannan centimeter å sen när allt va punktat
så blev det 5cm hel svetsning var 20centimeter.
Gamla biten passa jäkligt bra som spackel bord.

Det va ungefär en stund efter dom där bilderna knäpptes det börja hända lite skit, Jag börja må riiiiktigt jävla illa å vart likblek
å helt jäkla utslagen, fick gå iväg för ja trodde ja skulle spy men vart bara en jävla massa saliv och konstig smak i munnen, ett långt toabesök senare å över 2 timmar försening så var jag väl rätt OK igen så ja kunde börja slipa, kruxet va nu att klockan va efter 21 nångång å bilen kunde inte vara kvar i garage under natten för en annan annan bil skulle in. Men det blev helt enkelt panik spackling å panik lackning, färgen behöver 24 timmar på sig för att vara OK men nu börja vi montera mekanik å skit en timme efter lack så det gick som det gick.
Förutom min nöjda min
så syns ena fina skrap märket längs hela listen här. vart även en miss i spacklingen.

Tror vi va klar till halv 1 på natten på lördag kväll så det vart rätt givet att åka å blåsa av bilen(inte taket)
med högtrycken å dra 2 varv på stan

Nånting man inte tänkte på under lördagen va att det va 12 grader varmt ute på lördag kväll å porten va öppen
typ hela tiden, så nu sitter man här andra dagen hemma från jobbet å det blir nog resten av veckan också, åkt på nå halsskit
så idag när det vart kanon väder har man fått sitta hemma å pilla på nötterna istället, jäääääääkligt skojj det med men inte riktigt lika kul.
krush Groove då vad har hänt där?
Både motorn har åkt ur å blivit isärplockad allt på grund av att man har vänner som tycker man är dum i huvet
som lägger tid på skylthållare i fram å andra lätta grejjer istället för motorn som satt fast
haha tack Dennis å Anton.

28Aug fyllde jag år å firade med kaffe å kaka i garage, presenten blev tydligen en isärplockad motor

Mockup däcken(M/H Slicksen) är nu ett minne blott å nu sitter det 205-70 i bak

Sen har jag velat prova en sak ett bra tag å i Söndags blev det av på ena skärmen, sen tog skärtejpen slut.

Rejsigt värre, å jag är mer än nöjd så det får sitta kvar. Gulf Orange till Gulf Blå bil

Det va nog allt för den här gången, här kommer lite mysbilder jag tagit den senaste månaden 

Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR