1 Senaste redigerad av JimmyEriksson (2013-03-06 20:34:07)

Bättre sent än aldrig ICQ/ab

Ikväll klockan 19:00 kan alla gå in på www.Nitroz.se å klicka igång deras Webb-TV sändning.

"Onsdag 6 mars kl 19 intervjuas Johan Grape i Motorsoffan på webb-tv, Nitroz.se.
Då kommer det att pratas mycket inför årets tre Bug Run-träffar."

Det kommer visas en trailer inför BRC #3

När programet slutar klockan 20:00 kommer en 8 minuters video från BRC #2 ligga på www.bugrun.com och förmodligen även här.

Efter ni sett filmen skulle ja gärna vilja veta om folk skulle vilja ha en längre film än 8 minuter. med hela racerepor eller om man skulle satsa på att göra en hel film med bara dragrace biten?

Lämna gärna synpunkter på det.

Mvh Jimmy

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

2 Senaste redigerad av JBlom (2013-03-06 13:34:21)

Nu är jag steget före men intervjuer av förare och folk i allmänt kanske vore en idé?
Lite som filmerna Kurre gjorde förr.

Mera känd som jb...

3

Har tänkt på det, men är för feg för att gå runt och intervjua folk. Men du kanske vill ta på dig den rollen?   ICQ/ae  ICQ/ae

Film och fotonörd.

4

häll i jonas några redbull/vodka å utrusta med en mikrofon blir det en kalasrulle!

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

5

Nåt ska vi väl kunna ordna. Har ju varit reporter förr i filmer. ICQ/ad

http://youtu.be/ILfO34qTfMU?t=7m16s

Mera känd som jb...

6

Va ju den ja tänkte på ICQ/ad

Film och fotonörd.

7

Glöm nu inte detta.....

8

JBlom skrev:

Nåt ska vi väl kunna ordna. Har ju varit reporter förr i filmer. ICQ/ad

http://youtu.be/ILfO34qTfMU?t=7m16s

Haha slut ju ICQ/ae hahahaha ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

9

Fy fan så jävla bra.....
Mkt snyggt vill ha mer av allt,  kolla med folk om dom har haft gopros kopplade i sina bilar tex, å få mer sånt, på mantorp hade halva startledet av formelvee-killarna kameror på diverse ställen på sina bilar, jag har en gopro och erbjuder den till förfogande i sommar på mantorp tex om du behöver.

10

har för mig att ja ställde en fråga efter lite matrial här förra året å fick väll inte så mycket svar vad ja kommer ihåg.

har fixat 3 stycken gopro som ja får låna i sommar, skulle dock behöva en 3a med wifi så man kan se vart fasen man filmar, Filmade innifrån Juggas Alutech bubbla 2011 å den peka mer eller mindre upp i taket, svårt å rikta in dom där rackarna.

Men har fått lite bra feedback som är bra, typ easos ville ha mer inredning å motor close ups, allt sånt där skrivs ner nu så man kommer ihåg å filma sånt i sommar Default/smile

sen blir det filmkran å eventuelt rc heli med kamera på BRC i år så det kan bli kul.

Film och fotonörd.

11

jag har en hero 2 med allt lull-lull, rollbar mount, handlebarmount suctionmount, wifi med remote, skeleton housing så man kan koppla in extern mick för exeptionellt bättre ljud, samt wristhousing och cheastymount lcd skärm, xtra batterier, 2st 20cm raka armar så man kommer ut en bit ifrån det man fäster kameran i, har som sagt jäkligt mkt lull-lull. Kontakta mig när det börjar närma sig Bug Run på mantorp så bistår jag gärna med utrustning.

12

det lät fan bra, det ska ja komma ihåg ICQ/ab

Film och fotonörd.

13

Snygg film!
Liite enformigt kanske avbrott av Någon galen reporter vore kul!

14

Välldigt snyggt filmat. Hoppas på en uppföljning nästa träff Default/smile

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

15

Japp tycker den e kanonbra.. finns som sagt lite konstruktiv kritik så som lite naket kanske........ nä skoja
men kanske lite reportage, lite mer interiör, motor filmning.. kanske lite flygfilmning men jag tror säkert att Jimpa har några
kort i ärmen till detta års filmade ! ICQ/ab

Mycket bra jobbat Jimmy !

Dåligt med kommentarer ang. filmen här tycker jag.. skriv va ni tycker..
tror inte Jimmy blir ledsen av lite konstruktiv kritik ICQ/ab

/Andy

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

16 Senaste redigerad av ozeo (2013-03-08 09:19:56)

suger åt mig allt vw så går väl säga längre film, förstår dock att filmar man flera timmar kanske man inte får ut mer än minuter.
men instämmer. kanske lite närmre inblick i vissa snyggare bilar, intervjuer låter som en bra ide.
ang den där rc heli med kamera kanske inte ska köras ovanför utställningsområdet,
ifall den kraschar på en bil kan de bli dålig stämmning  Default/lol
men skulle va coolt ovanför dragstripen.

nu till nå bra,, snyggt filmat!

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

17

Snygg film, blir sugen på sommar och vw träffar  ICQ/af
Enda negativa jag kommer på är val av musik... men det är en sån sak som är omöjlig att få alla nöjda med så egentligen ingen kritik utan bara en personlig åsikt  ICQ/ae   ICQ/ag

18

Mycket snygg film. Jag skulle gärna se mer bilder på folket också. Några av de bästa bilderna var på människor mitt i denna sköna miljö. Visst sitter jag och dreglar över alla snygga åk, men känslan och atmosfären andas från folket som är där och vad de pysslar med, så jag skulle säga mer av det samt att intervjuer m.m inte är dumt det heller.

Sjukt imponerad f ö. Tycker det var riktigt snyggt filmat och sjukt kul att det satsas ännu mer för i år. Jag pysslar lite själv med film så kan min Canon 5D Mk II bidra + GoPron jag har eller en extra man i filmteamet hjälpa till så får du höra av dig! Har gjort filmer tidigare samt tv-program för bl.a TV4 Sport så något kanske jag kan vara behjälplig till ICQ/ab Utifrån det jag såg nu ser du dock inte ut att behöva hjälp ICQ/ab Riktigt bra!

19

http://media.tumblr.com/tumblr_lu27a0fOSf1qzgpx9.gif

underbart så här på en fredag

20

Kanon med feedback, det tackar vi för.

ozeo:

Matrial finns det i överflöd men det finns dock inte så mycket snyggt matrial om man säger så. Och personligen är jag en
sån som kan sitta å titta på sånna här folka träffs filmer länge, som typ Bug in filmerna. medans andra blir less efter 5 minuter  ICQ/ab

GB:

Jag försöker alltid å vara super seriös med val av musik, tog bra lång tid innan vi hitta det här. Man kan göra mer "balla" effekter om man väljer en Dubstep låt men just BRC är svårt då 18 årige totte är intresserad sammtidigt som 70åriga leif, då lär man hitta neutrala låtar. vad skulle du vilja haft för stil? Default/smile

Jacob:

Tackar tackar.
Filma mer folk har vi skrivit upp på listan, det va jääkligt dåligt med det i år, man glömmer bort saker när man är där, och det värsta av allt är att ytan är så jäkla stor å vandra runt på inne där, får nån oljespill då är det bara gå ut å filma på plan, sen gå in igen när dom börjar köra, i år blir vi 3.5 som filmar, återkommer till dig jag, för det är alltid bra med fler som filmar.

Film och fotonörd.

21

JimmyEriksson skrev:

GB:

Jag försöker alltid å vara super seriös med val av musik, tog bra lång tid innan vi hitta det här. Man kan göra mer "balla" effekter om man väljer en Dubstep låt men just BRC är svårt då 18 årige totte är intresserad sammtidigt som 70åriga leif, då lär man hitta neutrala låtar. vad skulle du vilja haft för stil? Default/smile

Ja det var det jag menade, helt omöjligt att göra alla nöjda när man framförallt snackar musik  ICQ/ae
La tex på lite stoner rock på en filmsnutt från Töcksfors skroten själv, jävlar va gubbarna i skrottråden på FB gnällde  Default/lol

22

som sagt, jb med en kamera och en rejäl dos dricka. krydda gärna med fidde och lördag kväll så blir det sevärd vw-rulle!  ICQ/ag

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

23

vill lyfta på hatten gällande musiken: Electric Youth - "Right back to you" är ju episk, klockren, gillar uptempo 80-tals soundet.Mkt bra val, men var i helsike hittar man den förutom på youtube?
Alla ska ju jämt ha den tuffaste musiken i sina filmer, detta var trendsättande i min mening.

24

Spotify for the win ICQ/ad

Film och fotonörd.

25

Riktigt snyggt gjort!
Tycker du har gjort ett riktigt bra jobb med redigeringen ihop med musiken. Märker att du lagt ner bra med tid för att få det perfekt!