Kikade i din tråd, såg ingen bild på hur det var förstärkt. Men intressant hur du konverterade och fick det att lira!
Ja du har ju en poäng där. Ska undersöka det ytterligare om det måstes, men är nog inte fel att göra det om man ändå ska byta.
Borde kunna choppa org skölden och förstärka splitskölden om man så vill..
Jo det stämmer, jag har en 72a. Och det bästa vore väl att få tag i tidiga bay bromsdelar.
Men det är just det att det är svårt att få tag i. Lite trist.
Iallafall så berättade Demian för mig att han sett någon tråd på The Samba där någon i stortsett gjort en bolt-on med splitbuss trumma på org delarna på en late. Alltså låtit sköldar och bromsar etc sitta kvar.
Och sedan enbart svarvat till distansen i bromsen för att få dit splitbuss trumman.
Satt och sökte i flera timmar och kollade igenom alla möjliga trådar ihelgen här utan att bli särskilt mycket klokare.
Får söka lite till med lite andra sökord osv.
Men borde inte vara så mycket jobb att få dit wide5 bak på bussen.
Ingen annan som har tips på en smidig konvertering eller vet vilken tråd jag pratar om på The Samba?
820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019