1

Tjenare!

Jag vill gärna fixa lacken på min bubbla, just nu är den i en ful mintgrön lack med lacksläpp på ett par ställen.. Jag vill få fram den schyssta rakt/patina liknande lacken, är det någon som kan hjälpa mig.? Hur gör jag?

Jag ska posta en bild på något i den stilen som jag letar efter.

2

Är den omlackerad kan du testa med lackborttagning. Har diskuterats en del på forat innan. Sök på "lackbort*". SEn kör du högrtyckstvätt om du har tillgång till det... men gör bara det om det finns lack under som du vill ha fram. I många fall ser den lacken lagom patinerad ut..

Annars kan du alltid hälla salt på bilen och låta den stå ute under en svensk sommar.

Eller så ställer du den i solen i 20-40 år så har du patinerad lack..  Default/lol

3

Eller så våtslipar du lacken på diverse ställen ICQ/ab Riktigt bra resultat som lätt kan misstas för "äkta" patina om det är "korrekt" gjort ICQ/ae

Kan inte mycket...

4

Alright. men den lacken som är på bilen just nu är inte riktigt i min smak... hade gärna velat se vad som finns inunder den nuvarande lacken ICQ/ab
Men alla förslag uppskattas!

Tack! ICQ/ab

5

Se vad Anders skrev...

Kan inte mycket...

6

Har sett vad han har skrivit, har kollat upp lite på hur man ska gå tillväga också. tack för påminnelsen.