1

Det ringer en kvinna och pratar på en taskig linje på dålig engelska och säger något om min dator är registrerad någonstans.
Jag säger att jag inte hör vad hon säger och fattar inte heller vad hon vill, men hon frågar om min datorregistrering.
Jag säger iaf att jag ingen dator har, då frågar hon om jag har en laptop, vilket jag inte heller har.
Då lägger hon på........

Bör man vara orolig?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

2

nej.. så länge de inte fått dig att installera något så ska du inte vara mer rädd än innan samtalet.

Har en vän som fick ett liknande samtal från en svensk med indisk brytning.. Indiern sa att vännen hade en windows maskin på sitt nätverk som behövde installera ett program för att inte den skulle gå sönder. Min vän är it admin och sa att han bara har linux hemma.. då la indiern på snabbt..

3

dom installerar ett virus och sen har du någon minut på dig att betala annars sabbar dom datorn
och betalar du sabbar dom den iaf

Nytt mob nr...

4

Ja de går in och snor alla lösen till bank mm. med dessa program. Har väl vart upp på nått program typ på SVT.. bara lägga på när de ringer.

Bubbla -62
Buss -60

5

En bekant har blivit uppringd ett antal gånger, han tröttnade  Default/lol

6

Kan din bekant skicka sitt kontonummer så jag kan ge en gåva för sitt underbara inlägg Default/lol  Default/lol  Default/lol

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

7

Hehe, vi tar en till  ICQ/ad

8

Default/lol  Default/lol  Default/lol
Samtalet och videon till detta samtal gjorde ett gott skratt  Default/lol

9

iooor_21 skrev:

dom installerar ett virus och sen har du någon minut på dig att betala annars sabbar dom datorn

Datorn låser sej. Har råkat ut för det två gånger....men sabbar....nej, du har läst för mycket nät-skräckisar.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10 Senaste redigerad av Cheezez (2012-07-30 20:42:53)

Här ser man ungefär vad en scammer kan göra om han får tillgång till din dator. Tillvägagångsättena kan variera men resultatet ger egentligen oändliga möjligheter att göra livet surt för dig. Observera att målet alltid är att på något sätt få tag på dina pengar (dvs folket som gör detta gör det inte för att jävlas, sprida budskap eller komma åt dina semesterbilder)!

▬▬▬▬▬▬▬▬▬~ஜ R.Åkesson - Avesta ஜ~▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

11

25hpman skrev:
iooor_21 skrev:

Datorn låser sej. Har råkat ut för det två gånger....men sabbar....nej, du har läst för mycket nät-skräckisar.

Kompisen råkade ut för detta och den krashade totalt, han lämnade in den till en datatekniker och dom fick byta hårddisk...
Men iof litar jag inte på datatekniker så jag vet inte

Nytt mob nr...

12

Det var värt att vänta i fjorton minuter på den där upplösningen! Åhh vad jag skrattade gott! Faen alla ni som driver med telefonförsäljare och ännu hellre, dessa scammers, ni förtjänar en stoooor eloge. Det finns faktiskt oskyldiga människor som drabbas av detta.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

13

Vilket tålamod Default/lol