Stefan F skrev:Så här såg min 2-liters typ4 ut i delat tillstånd, strax innan ihopmonteringen. Lägg märke till den som sitter vid svänghjulsänden (den som Patte påpekade ovan), den är lätt att missa.

Cleant! Ska kolla på detta imorgon! Använde du något speciellt mellan blocken? Är ny på det här med motorrenovering, bytte du mer än lagren och vad är vanligast att byta ut och ordna när man är igång?
Hade inne min buss på verkstad för att göra komptest och hitta källan till knackandet och då va kompet kass på 3an och han sa att han trodde de va ett vevlager som knacka. Tror ni det räcker med komplett lagerbyte, stötstängsrören (hört att dom rostar upp fort) och inslipning av ventilerna? Kolvarna och cylindrarna ser jättefina ut (enligt mina kunskaper från moped tiden och min farbrors med lite mer bilkunnande)
Blir mycket nu men en sista grej, jag har tänkt beställa delart från up north vw classic, (beställde verkstadshandboken därifrån) är det de bästa stället att beställa ifrån?
Tacksam för alla svar jag kan få och även all info runtomkring. Försöker vara som en svamp här på forumet och suga till mig så mkt som möjligt!
Latebay -79 2,0i
Nybörjare men suger information som en svamp