226

nwiderlund skrev:

Hej Micke
Jag har lekt lite med desktopdyno och får konstiga värden på en original 1600, ca 70hk med de uppgifter jag lyckats få fram på nätet! Jag misstänker att jag får höga effektvärden pga att insuget till enkelförgasare är den stora flaskhalsen. Har du flödat en org. dubbelport med ändrören eller med hela insuget? Värden för toppar utan insug är lätt att hitta, men sällan med insug, som egentligen är mer intressant.

Vad använder du för motor-simuleringsprogram?

Mvh Niclas

Tjänare Niclas
Desktopdyno det var många år sen som man körde det och det visade fel hela tiden
har för mig att det är kört topp med kapat insug (sid 2 eller 3)
Det fanns ändrör som var större hål i men vem som hade dom minns jag inte kunde vara bugpack

Simulerings program är Performans trend Engine Analyzer Pro
länkar dit ( du kan ta hem demo o kolla men kolla på det går en vecka )
http://performancetrends.com/Engine-Analyzer-Pro.htm
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

227 Senaste redigerad av erich (2019-01-07 23:08:52)

Roligt med alla program .. Toppar t-4 motor  från JPM , inte kjört  värre motor än .:)

JETech , S. Halland

228

PPRMicke skrev:
nwiderlund skrev:

Hej Micke
Jag har lekt lite med desktopdyno och får konstiga värden på en original 1600, ca 70hk med de uppgifter jag lyckats få fram på nätet! Jag misstänker att jag får höga effektvärden pga att insuget till enkelförgasare är den stora flaskhalsen. Har du flödat en org. dubbelport med ändrören eller med hela insuget? Värden för toppar utan insug är lätt att hitta, men sällan med insug, som egentligen är mer intressant.

Mvh Niclas

Tjänare Niclas
Desktopdyno det var många år sen som man körde det och det visade fel hela tiden
Det fanns ändrör som var större hål i men vem som hade dom minns jag inte kunde vara bugpack

/// Micke

Skall prova programmet du nämner, men jag känner att det är svårt att hitta tillförlitlig info på nätet om flöden, får nog skaffa en flödesbänk jag med  ICQ/ag
Insuget du flödade på sida 2, flödade du det utan den bortsågade biten som på bilden? Gissar att det är en STOOOOR skillnad i flöde på ett standard insug och det du kapat upp.
/N

Typ1-65 Rubinröd taklucka,Typ1-56 objekt, Typ1-50 grön objekt, Typ1-74 ”Gulfen”, Typ1-56 ”Skalet”, P911SC-81 utan motor just nu, T-Ford-27, T2 Buss-77 ”Sune”, Typ1-64 Seablau.

229

nwiderlund skrev:
PPRMicke skrev:
nwiderlund skrev:

Hej Micke

Mvh Niclas

Tjänare Niclas

/// Micke

Skall prova programmet du nämner, men jag känner att det är svårt att hitta tillförlitlig info på nätet om flöden, får nog skaffa en flödesbänk jag med  ICQ/ag
Insuget du flödade på sida 2, flödade du det utan den bortsågade biten som på bilden? Gissar att det är en STOOOOR skillnad i flöde på ett standard insug och det du kapat upp.
/N

Det har jag säkert gjot men har ingen info kvar i huvudet
Om jag inte minns fel så var det så kass att jag kapade sönder o kollade skillnaden inte fan var det bättre

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

230 Senaste redigerad av PPRMicke (2019-01-08 11:40:33)

erich skrev:

Roligt med alla program .. Toppar t-4 motor  från JPM , inte kjört  värre motor än .:)

Jag har kört mycket lock åt kunder men det kan jag inte lägga ut här (ja jag kört ms 230 och 250 )
Har även kört volvo billet topp Har även kört CB lock dom stämmer så där i flöde ( min bänk är svin trög ) I närområdet är vi tre som har flödesbänkar så det kan hända att samma topp är på 3 st ställe samma dag för att vara säker på Nr
PS  jag skapade denna tråd för att få grunden av jobb på lock  För om man tittar på vissa trådar så kan man tro att kriget har varit i kanalen  Men vissa har svårt att förstå att dom inte skall göra sådana jobb (tror inte dom har fattat än
///Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

231 Senaste redigerad av erich (2019-01-08 23:01:31)

Tror nog Johannes har koll .. säkert du med .... Skönt å lämna til nån som kan .. Skönt å lämna Kawasakin  i backspegeln.. Tror inte folk fattar draget i e sånn motor , aldrig provat ...ock ja det kostar , men uff så roligt ..Nåra går för 1600ccm , andra för Big Block ....
Finns ju en massa folk som satsar mot sommarn , nåra 201/402 m , nåra bana .. blir en rolig sommar , alt kan gå fel .... ICQ/ab Impad över dina kunnskaper ock bygge .. Ses kanskje i sommar ...
Mvh /E

Post's attachments

Innsug 44.jpg, 134.11 kb, 960 x 720
Innsug 44.jpg 134.11 kb, 278 downloads since 2019-01-08 

Ut 38.jpg, 175.12 kb, 896 x 672
Ut 38.jpg 175.12 kb, 282 downloads since 2019-01-08 

JETech , S. Halland

232

och Motorsimulering
Och arborrar