håller på o småpular lite på rasterna på jobb o de har hänt en del.
Dock är den lite trögstartad och de beror förmodligen på att soppan stått i blitt sur men jag tänkte ändå kolla tändkurvan när vi ändå har en strob liggandes.
saken jag undrar över är...
har kikat i "bibeln" och den enda motor som passar in på min. (använde uteslutningsmetoden.) dvs den e inte aircooled calif mod, inte diesel, inte insprut alltså måste den vara digijet watercooled?
saken e den att det finns två märke på remskivan, ett yttre o ett inre. de inre e mer som ett skarpt jack medans de yttre är mer som en liten bula, dom två märkene är lätt förskjutna i förhållande till varandra. Bara de att i boken ligger dom förskjutna på ena hållet o på min remskiva på andra.
boken visar att de yttre bulan ska ligga i linje med blockets centrumskarv och de vassa jacket på den inre flänsen strax innan.
(om jag lägger min "bula" i centrum på blocket ligger alltså mitt jack före och motorn dör.)
boken säger också tändkurva 5 grader +/- 1 grad men hur ser och vet jag de baserat på bulorna o jacket i remskivan??
vad jag egentligen skulle vilja ha är kanske en uppscanning eller någon form av bild på hur märkena i remskivan ska ligga?
är de något spec med min motor eftersom inte märken ser likadana ut som i boken?