651

Ja du hann med, lite psykande att forumet inte hänger med bara .. posta,redigera,göra om ... Faaan ! Som Lacken skulle sagt..

You´ll never know...

652

trefligt..  ICQ/ag  var du glad för 45 graders jobbet... andra har så smalt i garaget/pelare i vägen så endast raka lyft e möjliga..och detta endast vid lämpliga tidpunkter..dvs när frun e vaken.. ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

653

Stensäkra rykten säger att Helsing fyller 50år och kommer under veckan ha "öppethus" hela veckan!

Då börjar jag med gratulationerna redan nu!

Grattis till en pigg 50åring!

/En dryg 20åring

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

654

Men vad säger du karl ! 50 ! Default/yikes   Har ju nyss passerat 30..hrmm..  ICQ/ad  det kanske du gör snart åxå om du klarar av din redan påbörjade 30års kris...  ICQ/ad

Å, nä det är inte därför det blir lugnt i smedjan..  Har lite annat att göra bara.

You´ll never know...

655

Faan Helsing, det börjar ju likna buss det där jag såg i ditt garage i fjol, måste våldgästa nån dag, det enda jag gör med min är att få mera mil på mätaren.
Bytte faktiskt till sommarsulorna igår och som tack så snöade det i morse, vädergudsj.........!
Fortsätt med framfarten, bra jobbat!

Typ 2 -66 fd.militärambulans"höghuset", Typ 2 -71, Golf -88 rallybil,  Golf syncro -86, VW sandloppa m.fl.

656

Jag vill bara meddela att jag undanhåller inga hemligheter ! Jag är inte i garaget alls ikväll så ingen update , rostmässigt sett.

Ja du är välkommen Micke, det var ju ett tag sen..

You´ll never know...

657

Ska du ta ledigt nu när du nästan är klar? ICQ/ab

658

50 årskalasets förberedelser!
Fick ditt MMS helsing! Mats Helsing.....

http://1.bp.blogspot.com/-9C8m8So0kK8/Tl8Rn4fIKXI/AAAAAAAAB7o/ic0uSKFZF2c/s1600/DSC_4312.JPG

Blir bra!

ICQ/af

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

659

Jahaja, när man äntligen gör sig till och åker till Tallåsen så är inte karl`n hemma, vi (jag o frugan) som var så jäkla kaffesugna i lördags efter en dag ute i friska luften!   ICQ/ag
Kanske ska kolla nästa gång men det är ju så jäkla kul att bränna runt i höghuset!   Default/lol  Syns!

Typ 2 -66 fd.militärambulans"höghuset", Typ 2 -71, Golf -88 rallybil,  Golf syncro -86, VW sandloppa m.fl.

660 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-03-29 20:13:12)

Kanske dags att uppdatera lite mitt i vårdepressioner och solsken.

Dock ingen svetsrök att tala om då den lyser med sin frånvaro lika mycket som semlor och Calvados...  Default/hmm 

Men Volkvagnar har man ju sett till att få en eller flera doser av ändå! ICQ/ab  Hela familjen var till Sthlm förra helgen så jag passade på att byta lite grejor vid ett snabbt stopp på Sibylla i Gayvle. Sålde lite skrot till både mr. Blom och mr. Larsa samt plockade upp grejor som Larsa hade hämtat åt mej. Bl.a framvagnsgavlar till Splittbussen, vet dock inte om de ska användas.. men JN hade ju skrotrea i höstas så jag köpte ett par utifall..  ICQ/ad

I Sthlm så var det sen påhälsning av div släktingar och ett besök på Tom Tits i Sö´tälje och så passade det ju så bra att brorsan också var kvar i stan över helgen så då skulle vi hitta på nåt på lördagskvällen .. Brothers in arms liksom.. och tron´t på fan så hamnade vi hos Mogge ! ICQ/ag Kul kille,roliga grejer och roligt ställe. Tack för titten,pilsner och kaffe !

Men nu så blir det nog ett pass eller två i smedjan i helgen iaf mellan sommardäcksbyten och barnkalas.. Tjuvstartade lite idag med att sopa och blåsa ur garaget så att , nu jäklar, på den igen !

Post's attachments

Barnfind.JPG, 208.99 kb, 1024 x 768
Barnfind.JPG 208.99 kb, 213 downloads since 2012-03-29 

Mogge&kompisen.JPG, 204.6 kb, 1024 x 768
Mogge&kompisen.JPG 204.6 kb, 219 downloads since 2012-03-29 

You´ll never know...

661 Senaste redigerad av Thomas Å (2012-03-30 11:30:15)

Mogges Marchal-pickis ser ut att få helt rätt häng! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

662

Ja jävlar så hård Mogges pickup blir...

663 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-04-01 21:12:36)

Åkej, jag lägger en lite update den här söndan åxå även det inte har varit så nån speciell verksamhet här i smedjan.. jag känner att luften har gått ur den här ballongen vi kallar Helsings smedja lite, pyspunka iaf...  ICQ/ad  Men den kommer väl tillbaka hoppas jag.

Lite har det trots allt hänt . Brorsan kom förbi med ett par fälgar han blästrat och bytt bana på som han ville jag skulle svetsa. Jag fick även en lite present som ni kommer få se lite mer av senare.. ICQ/ad

Idag var jag till Nisse, alias Freewheel, och lånade hans däckmaskin för att lägga om en ny uppsättning sommarskor till Bay pickan. Så nu är det gjort iaf. Kommer se bra ut !  ICQ/af

Han har åxå fått lite fart i ladan och även om det inte är VW utan PV ( split faktiskt.. ICQ/ad ) så måste han ju uppmuntras! Starkt jobbat , gamle man !

Och sen på eftermiddan idag så hämtade jag hem en pall pellets och då måste ju Bayen användas. Killen jag köpte av har även han en del roliga saker ! ICQ/ag Dock en del tyngre än vad vi är vana vid.. en av de större leksakerna är denna BMare med en TransMash V12.  Han har även en med v8 och en med v10 ! Och den som är CSI uppmärksam ser även att det är på den här gården som mitt VW intresse startade då han har äger mitt barndomshem nu. Cirklar är runda..

Klipp med V12 traktorn : http://www.youtube.com/watch?v=vR_IT5ZMPUs

Nåja , tillbaks till VW branschen kanske,  en Eriba Puck är ju rätt så rätt i VW kretsar. Vad ska man bjuda för en sån ? "Hittade" den hos en granne i lördags när jag var ute och cyklade med Junior.. ICQ/ab

Vi får väl se hur det går med meklusten i veckan.. Jag hör av mej om det blir nåt ryck i smedjan.

God afton och må 69 jungfruer uppvakta er i natt !  // M.

Post's attachments

BMarn.JPG, 245.57 kb, 1024 x 768
BMarn.JPG 245.57 kb, 216 downloads since 2012-04-01 

Pucken.JPG, 195.66 kb, 1024 x 768
Pucken.JPG 195.66 kb, 191 downloads since 2012-04-01 

You´ll never know...

664

Pax puckot!!!! Min har ju inga hjul, det här ju den. Fråga å mina vägnar om jag får köpa!

Tel 07noll357185ett

665

Bara du är klar med bussen tills i sommar är jag nöjd.... ICQ/ad

Kan inte mycket...

666

NickeNyfiken skrev:

Du kan väl inte sno axeln från den då, bättre att sälja hela till mig ICQ/ad  annars blir den ju bara ståendes ICQ/ae

667

Kuus skrev:
NickeNyfiken skrev:

Du kan väl inte sno axeln från den då, bättre att sälja hela till mig ICQ/ad  annars blir den ju bara ståendes ICQ/ae

Nu är jag inte riktigt med....? ICQ/ad

Kan inte mycket...

668

Det där kallar jag "Väldigt manlig traktor delux"!! Trevligt som vanligt att träffas en snabbis. Men som "dom" säger är Underbart kort! ::)))

669

NickeNyfiken skrev:
Kuus skrev:
NickeNyfiken skrev:

Nu är jag inte riktigt med....? ICQ/ad

ICQ/ad  ICQ/ad

Det var ju lixom inte dig han skulle quotea, att du inte fattade det lixom...
ICQ/ad
ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad

Tel 07noll357185ett

670

Kuus, ställ dig i kön! Du kanske får köpa min utan axel då då...
ICQ/ag

Tel 07noll357185ett

671

Tänkte jag å  ICQ/ae Heja Gunde! ICQ/ag

Kan inte mycket...

672

Jag tror att Bertil (traktorkillen) gillar korv.... ICQ/ab

673

Vad snurrigt det blev här då !?  ICQ/ad   

Men vi tar allt i tur och ordnung ..

* 50Kitt:   Kanske.. ICQ/ad

* Niklas Nyfiken:   Nja,det tror jag inte,inte den här sommaren iaf.  Skulle inte jag få bilder på mailen förresten.. ?

* Kuusen: Se svaret till Danne.

* Larsa : Manligt sa Bull ! Och saxen funkade fint..Tackar !

* Koch : Så är det nog... korv och diesel!  ICQ/ab

Btw, så åkte jag hem från jobbet idag på eftermiddan och somnade i nån slags förkylningskoma..  ICQ/ad men vaknade till av lite mat och sen ett besök av Ö-viks störste gängtorsk. Trefligt som vanligt, hoppas jag är lite piggare nästa gång bara Pattrik.  ICQ/ad

Nu ska jag ta en par Alvedon och en dusch och lägga mej igen. Hörs häjj !

You´ll never know...

674

Gängtorsk!  ICQ/an  är det mitt jobb du menar?  ICQ/ab
Trevligt som vanligt men det blev ju lite tråkigt det där med stopp i toan, trodde det skulle gå bra. Ber om ursäkt till dottern  ICQ/an
När jag åkte vidare passerade jag en sån där fotoatomat som någon placerat ut och det blixtrade ICQ/ac
Som jag har fattat det så skickar det här företaget ut bilder som man inte beställt och kräver flera tusen för det!
Kan det vara lagligt,man kanske skulle höra av sig till polisen om det här.Trodde att dotterns skolfoto var det värsta  ICQ/an
Känner mig som den här killen
http://i1103.photobucket.com/albums/g471/bystrom70030/The-Office-gifs-the-office-14948948.gif
Men nu nämner vi inte det här någe mer  ICQ/ad

675

Jobbet ja.. inget annat ! ICQ/ad

Synd på blixten men det kanske blir en fin bild att hänga upp på väggen !  Default/lol

You´ll never know...