1

Kära användare,

I enlighet med våra användarvillkor samt med målet att förbättra kvalitén på de tjänster vi erbjuder våra användare, förbehåller Blocket.se sig rätten att regelbundet kontrollera giltigheten för de uppgifter som använts för transaktioner genomförda på Blocket.se. Vi har uppmärksammat att ditt kort, vid din senaste transaktion, debiterades med ett extra belopp på 40,0 SEK. För att få tillbaka detta belopp ber vi dig att klicka på följande länk och åter mata in de betalningsuppgifter som använts vid transaktionen på Blocket.se.

Klicka här för att bekräfta dina uppgifter

Återbetalningen av det aktuella beloppet kommer att genomföras inom 24 timmar, efter att betalningsuppgifterna som använts vid den senaste transaktionen genomförd på Blocket.se har validerats av våra medarbetare.

---------------------------------------------------------------------
Blocket - Sveriges största köp & sälj marknad

Kära användare? Dom vet väl vad jag heter om jag annonserat.
Sen har jag aldrig betalt med kort.

Var observant vänner.  ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

2

Låter bedrägeri på hög nivå... Och 40 spänn kan man väl leva utan..  ICQ/ag

3

Det ÄR bedrägeri.......

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

4

Huh! Verkligen bedrägerivarning. Kontakta Blocket på en gång, det kan knappast vara dom som gjort det, låter som ett konstigt tillvägagångssätt i alla fall.

Projekt ska man ha, många och stora.

5

Naturligtvis luktar det scam.

Högerklicka på linken du fick i din mail och välj "copy hyperlink" sedan klistrar du den på ett Word dokument eller notepad.
Kolla vad det är för website linken leder till. Sannolikt leder den inte till www.blocket.se utan till bedragarens website.

Jag råkade ut för ett försök för en tid sedan. Mitt under annonsens betalningsprocess leddes jag till en skum sida
som bad mig mata in en massa (för normal betalning) ovidkommande uppgifter. Det var phishing så pass väl gjort så jag,
dumt nog, skrev uppgifterna in. Efter några minuter vaknade jag till, spärrade kortet och anmälde det till Blocket.
Det lovade att det hade täppt till den möjlighet. Sensmoral: ondskan sover aldrig.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

6

Som en mafioso i Neapel sa om internetbaserade bedrägerier: Steal 1 million dollars from 1 bank account and you will be hunted down by the law but steal 1 dollar from 1 million accounts and no one will bother you...

Så 40.- är bedrägeri lika mycket som 400.- eller 4000.- eller 40000.- eller...

Buy the ticket, take the ride... - HST

7

http://www.dt.se/nyheter/falun/1.452939 … pa-blocket

8

Man kan ju undra över vad alla dessa kreativa bedragare skulle kunna åstadkomma om de försökte sig på något legtimt istället? Både motivationen, kunskapen och driften verkar ju vara på plats!

"Daddy Cool"

9

Står om detta på blocket när du lägger in annons.

10

Saxat från blocket
"Det har förekommit att internetanvändare får mejl med falska avsändaradresser, t.ex. med ordet blocket i adressfältet.
Detta är försök till s.k. phishing med avsikt att komma över kortinformation, och har inget med Blocket att göra.

Blocket begär aldrig ut kortnummer eller lösenord över telefon eller mejl.

Du kommer heller aldrig få mejl från Blocket med länkar som leder direkt till en kortbetalningssida."