1

Ja nu är det snart dags för Bugrun #29... Så jag har laddat upp egen 30minuter filmsnutt hur det var för 20 år sedan...#9  ICQ/ab

http://youtu.be/L6mvHfsVhAk

Detta var väl aldrig tänkt för "allmänhet", utan bara som eget minne, så ni får stå ut med mitt ex Gigi och jag som kommenterar.....?
Vi åkte dit som vanligt i min tvåfärgade gröna bruks-split 50:a - tror inte det var fler än 1/2 dussin sådana totalt på träffen ?

Om man inte vill släpa sig igenom hela så är lite hållpunkter;
4 min in: Fin Split köpt för 7000Kr
7,2           Norrtälje-Jannes Buggy (!) som ifjol satte sin snabbast tid på Tierp...
12,8         Fransk split
13,4         Mika's sleeper
21 min     Dragracing på 201 m med bl a S-O B s gråa bil

2

Vad roligt!!
Tycker att hela filmen är höjdpunkt, extra kul att höra lite kommentarer och skön musik i bakgrunden. Tack för att du delar med dig tummen upp!

3

Roligt och se lite gamla bilar! ICQ/ab

9.40 in i filmen...Saab + VW motor ICQ/ab Klart annorlunda

4

Ha ha! Fy fasen så VW-modet såg ut då. Helt plötsligt är det solklart hur jag kunde bygga en marinblå typ-1 med rosa motorplåtar. Den enda som jag kände igen var MickeP som seglade förbi på slutet  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

5

Grym film.
Underbart klädmode som tydligt speglade ett nyligen lämnat 80-tal.
ICQ/ag

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

6 Senaste redigerad av VwGoran (2012-03-15 20:28:56)

Håller med json, man fastnar ju helt klart för shortsen. Imponerande!
Jäkligt snygg bubbla du hade, har du kvar splittbubblan?

Men fan vad det var färgglada bubblor ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

7

Min 56:a oval var med ,som jag fortfarande har kvar  ICQ/ab

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

8

Bra inspirationsfilm nu längtar man till sommaren.Noterade att du tappade fokus på folkorna ett par gånger.Kameran fastnade lite länge på damerna några gånger  Default/lol  ICQ/ae  ICQ/ag

9

Grymt härlig film! Tack för att du delar med dig ICQ/ab
Snacka om en resa bakåt i tiden  ICQ/ag

10 Senaste redigerad av Sten vW (2012-03-15 22:40:58)

Hmm, 27.52, något "skärt" kanske min 67a...????

Men troligen inte, porsche cerise blir tomterött när solen börjar gå ned.

Tackar!!!

Sten vW

11

Härligt!!
Älskar fokusen  ICQ/ag

//micke

If it sounds good it is good!

12

Trevlig en annan var ju 4år då.

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

13 Senaste redigerad av SilverSoar (2012-03-15 23:19:58)

Men fy bubblan... Vilka minnen!
Tack för den Mettis!!!
6.18 kommer jag å buggyn... Känns inte som igår  ICQ/ad

Thomas Högdahl - aka "Barbaskön"
Barbapapa Racing

https://www.facebook.com/BarbapapaRacing

14

Orkade inte tokglo igenom hela filmen men spanade efter någon av mina eller brosans bilar men kunde inte se någon.
Får kolla lite noggrannare i morgon.
Kul film i alla fall ICQ/ab

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

15

Tack för eran uppskattning!

Jovisst hajjar man till på en del bilar - vissa byggen skulle vara osannorlika idag (som "SAAB:en"?)
Mikaś sleeper (den gröna 62:an(?) är kul, alla kröp omkring och filmade Spydern, medans ingen tittade i denna som stog brevid på gräset.
Har för mig att han körde en "nia" senare? Var tillsalu utan motor på ett senare Bugrun för 10000Kr, jag var sugen men hade inte pengar!

Min tvåfärgade split såldes i början av 2000 efter 13års åkande på VW-träffar...  Musiken i filmen kom ju med ifrån alla bilar som stod och spelade ICQ/ab

16

Kommer ihåg att en av rörhögarna körde fast i en lergrop på fyllan på kvällen. Stog och varvade så att leran spruta flera meter upp för att sen landa på föraren. Enkla nöjen på den tiden. Kul att se Ola malms bil på strippen. Vart tog alla dragracingsplittar vägen?

17 Senaste redigerad av Jonas Rehn (2012-03-16 06:22:48)

Kul film!!  ICQ/ag

92.. höll jag på att ta traktorkort och min lila Hanomag gjorde 90km/h innan varvtalsregulatorn sa stopp!
I väntan på det riktiga körkortet svetsade jag igen listhålen på en skogsgrön 1302 med subarumotor, guldmålade Empi8 var de hetaste fälgarna  ICQ/ad

Mitt första BR var nog 98 efter en halvlyckad militärkarriär..  ICQ/af

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

18

08.49
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6&p=112

17.31 Default/lol

19

Såg också det......
ICQ/ag

(o\ ! /o)

20

Det va tider det!!!! ICQ/ab

Gillar nördar å fanatiker men inte Besservisses! Tar en "kall" å går vidare! ICQ/ad
Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!

21

Va härligt o se!!! mitt första BR va det året ICQ/ab skön inzomning på blondiner när frugan står brevid Default/lol

22

Jerry.E skrev:

Va härligt o se!!! mitt första BR va det året ICQ/ab skön inzomning på blondiner när frugan står brevid Default/lol

Jo, man för ju skämmas lite...;-)  Gigi och jag höll ihop till och från under 12 år (!) men hade aldrig planer på att flytta ihop.
Julen 1999 träffade jag min nuvarande kvinna, men jag kan sakna både 50:an och Gigi med allt vad vi gjorde ihop  ICQ/an

Bild ifrån 1999 när det kom till en ände med bägge 50-åringarna .....
http://mettis.net23.net/gigi99_vw50_b.jpg

23

9.20 in hittar man bilar från bl,a Sunshine City VWclub Hudik, Luftwaffe Gävle. Den svarta 68an lånade jag å brorsan (Steffo) av en polare som inte kunde åka. Kommer ihåg att vi hjälpte han att måla den mattsvart. Sen pimpade vi den med att måla takräcke och spinners i neongrönt. Toppade allt med feta O´neill klistermärken på sidorna samt att vi båda hade matchande O´neill shorts/T-shirt  i orangea färger. Den mattsvarta blev döpt till Å´nej bubblan senare samma år på Ö-viksträffen.
ICQ/ag  ICQ/ag

"Warning! Mecanic has a big tool, and knows how to use it"

24

Kommer ihåg, sprang 201m, med en brandsläckare "sleepern" brann, tror det va i Findland,två timmar senare startade vi motorn till folkets jubel!! som sagt det va tider det!!! ICQ/ab

Gillar nördar å fanatiker men inte Besservisses! Tar en "kall" å går vidare! ICQ/ad
Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!

25

07.50 glider Lusaskens Vwboxers in.............................. ICQ/af

Formel Vee Dolling