1

Hejsan!

Här kommer min projekttråd! Ebba är min första bil och garanterat inte den sista bubblan i mina ägor ICQ/ad

Ebba köptes av Kuus den 8e mars för 21998kr (Hittade två kronor när jag städade). Jag hittade annonsen på Boxerville och tyckte att småfix kunde finnas men gärna ingen rost. Ebba har endast lite ytrost där lacken släppt och med tanke på hennes LGråa färg är det ganska optimalt att rostlaga och lämna det så!

Fler bilder kommer. Måste bara komprimera dem..

Det som skall göras till besiktningen:

*Laga förgasaren som läcker soppa.

*Laga tutan som inte låter.

Håll tillgodo. Fler bilder och uppdates kommer!

Post's attachments

Attachment icon IMG_2347.JPG 936.04 kb, 98 downloads since 2012-03-15 

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

2

Härligt ICQ/ab

3

Nice ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

Det var ju en kort och skön att göra lista ICQ/ab Gratulerar till en grymt fin bil!

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

5

Jo jag vet. Sen finns det massa på sidan om som jag gör. Typ limma listen som släppt i inredningen osv. Fler bilder kommer upp när jag har tid. Kör på rätt hårt nu gällande jobb

6

Igår fick jag ett paket från 25Hpman! Tuta, packningssats samt lite småroligt!

Det dåliga var: Tutan funkar bra när man kopplar direkt till batteriet. Till skillnad från min gamla tuta. Det dåliga är att när man väl kopplat in allt så låter tutan lite... Dvs jordfel?

Att byta packningar gick prima. Såg dock att automatchoken borde kanske byggas om.. Såg ut som det typ brunnit då?  Default/yikes

Bilder kommer att komma upp när jag väl får ledigt! Jag lovar det grabbar!

/Henrik

7

Det dåliga var: Tutan funkar bra när man kopplar direkt till batteriet. Till skillnad från min gamla tuta. Det dåliga är att när man väl kopplat in allt så låter tutan lite... Dvs jordfel?

Att byta packningar gick prima. Såg dock att automatchoken borde kanske byggas om.. Såg ut som det typ brunnit då?  Default/yikes

/Henrik

8

/Henrik

9

/Henrik

10

Gud vad jag lovar och så händer inget.. På lördag så har jag sovmorgon så då tar vi tag i denna tråd och styr upp lite!

En undran bara:

När jag kör med halvljuset på så lyser den röda (Laddlampan) svagt. Vid inbromsning så lyser den starkare och det verkar som att den lyser mer desto mer jag gasar.

Vad kan vara felet? Den slocknar helt då jag kör med p-ljusen.

Kan det vara det klassiska jordfelet som spelar mig ett spratt?

Mvh Henrik

11

Mät spänningen över batteriet.
Bör väl ligga över 7.2 Volt med 6 Volt och 13,2 med 12 Volt system när man gasar på lite.

Om det är Ok skulle jag kolla jordningarna...

"ljushuvud"

12

Mr 56 skrev:

Mät spänningen över batteriet.
Bör väl ligga över 7.2 Volt med 6 Volt och 13,2 med 12 Volt system när man gasar på lite.

Om det är Ok skulle jag kolla jordningarna...

De är ok. 7.2V vid generatorn samt 7.2V vid batteriet då man gasar... Så jag vet inte riktigt.. Får kolla jordningen men det är mysko att den lyser mår då man bromsar

13

Jord problem säkert, strömmen tar bakvägen på då det "jordas" genom bromsljuslamptrådarna.

Dubbel kolla jord från batteriet till karossen genom att koppla en startkabel paralellt, med original jordningsflätan.

Sen kan man koppla motorblocket till karossen.

och observera.

"ljushuvud"

14

I och med att jag är sämst på att uppdatera (Varför vet jag inte..) så får ni en färsk bild!

http://img189.imageshack.us/img189/3959/img5162n.jpg

StockholmsSquadronen har anlänt till Rättvik! Snart kommer Ebba tillbaka där jag köpte henne ICQ/ad

15

Vet inte om denna tråd ger mig ångest eller något..

BÄTTRING!

Här kommer en kul grej:

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/483457_10151412239034472_775097729_n.jpg

Fortsättning följer