Köpte en dubbelhytt i somras.
Efter en del timmerhuggning kom den fram ur sitt gömsle där den stått i cirka 25år...

(Se på däcken hur djupt den stod i jorden)
Det var en fin beläggning av mossa överallt på hela utsidan som tyvärr togs bort då lacken under inte var alltför matt. 
Med en kompost av finaste matjord på flaket så var man orolig hur bra plåten under har klarat sig... Men det visade sig att det var helt friskt! Kan nog bero på att den tidigare i sitt liv varit fullastad med hydrauloljedunkar...
Drog hem den och efter byte av batteri, inställning av brytare och rengöring av förgasare (och nytt bränsle givetvis) så startade den.... inte.....
Föregående ägare hade gjort någon special lösning för tändning av-på med en liten vipp brytare på instrumentbrädan. Bytte den och vipps så gick den!
Så var det det här med diverse lampor och annan el som knappast fungerade. Efter ett x antal timmar med byte av lampor, rengöring av jordpunkter, byten av reläer och glapp så lyste och lät det mesta!
Den har också fallit ur registret. Ursprungskontrollen är utförd så en regbesiktning är bokad och ska också utföras inom kort. Tog också en kontrollbesiktning samtidigt. Endera går den igenom eller så får man iallafall veta vad som behöver fixas för att få igenom den
Plockade isär bromsarna för att kontrollera och byta ut sånt som behövs. Bromscylindrarna var inne på sin sista vers men fungerade fortfarande otroligt nog. Trummorna hade sett sina bästa dagar och dom dömdes ut av Herr Helsing men han letade fram ett par som hade några mil kvar att ge som han också svarvade till. Han har också lånat ut diverse prylar och givit mig många tips och trix.
Stor tack till honom!!
Igår svetsades det stort sett hela dagen. Lagade diverse hål i golven och bytte ut en del plåt. Håller tummarna att det godkänns av besiktningen...
Väntar nu på ett paket från classicvw med bromsdetaljer och annat godis...

























