Hände lite med Foorden idag.
Men först en tillbakablick.

I augusti 2015 vaknade jag på ett hotell i Småland, och surfade in på fejan.
Och hittade en 30-31 Tudor i Skellefteå.
Då jag har en 33'a Roadster och en VW Cab, så var planen att ha en bil med tak och värme.
När jag började bygget så var planen en Tudor, men jag hittade ingen, så det fick bli en roadster så länge.
Några veckor senare hämtade jag den här fina karossen utanför Kumla.

Planeringen började direkt ;-)

Barnbarnet hjälpte till med rangeringen på gården.

Ny viloplats.

När Roadstern var på plats i garaget, så började demonteringen.

Det samlas lite skräp under 8000mil på vägarna.

Lite minnesaker.

Sonen och barnbarnen hjälpte till med de tunga lyften.

Snillen spekulerar.

Satte ut annons och sålde karossen, så jag inte skulle ångra mig.

I oktober 2015 var det dags för karossflytt.

Barn och Barnbarn hjälpte till igen.

Stuket blev inte det bästa då jag höjt upp min kopia av A Fords ram i bakkant.

Tigersågen fixad till det lätt.

Obligatorisk provsittning.

Såg bra ut tyckte jag.

Photoshop.

Kan bli nått.

Sen snabbt in på viloplatsen igen.
Nu är vi framme till idag.
Jag har köpt på mig alla grejor som jag tror behöves under åren, typ trä, material till taket, rutor, gummiliste bortsliste lås mm.
Då Henrik och jag har Faroson amazonen ihop så fixade han skinnstolar från en Peugeot 307 kupe, på delplocken i Hedemora.
Och dom satt som handske i Farosonen. och jag har åkt ett antal mil i den utan ryggbesvär.
Nu finns ju Delplocken i Norrköping så i veckan åkte vi dit, men den Peugeoten 307 som fanns med skinnstolar var helt elektrifierade. Peugeot 206 har samma typ av stolar dock tygklädda och inte höj och sänkbara.
Så jag googlade runet lite och på delplocken i Örebro hade det kommit in en 307 plåtcab för 8 dagar sen. Så vi for dit i morse :-)

Mycket riktigt stod det en där, med stolarna kvar.

Man får hålla med egna verktyg, och nu sitter allt med Torxskruvar. Men henke kaset sig över demonteringen, jag hann bara med en stol själv

Fördelen med Örebro var att de hade skottkärror att transportera i.
1070 kronor senare hade man två framsäten och ett baksäte i svart skinn.

Sen gick vi ett finvarv för att kolla in vad som fanns, och då hittade vi en Merca E200 med Kompressor, en 9 hylsa som slogs på en utvändig Torx med en sten ochfyra skruv senare, så hade vi en lös Mercedes E200 kompressor för 700kr.

hemma igen Delplocken skjuter alla krockuddar, det som är bra med Peugot är att krockkudden sitter bakom en plastlucka som man kan trycka tillbaka. Så man behöver inte ta fram synålen.

Då A fords ramar är som VW plattor så fick vi städa bort en massa skräp.

Detvisade sig att sätena var lite breda. Men baksätet är skinn limmat på skumgummi, så jag räknat med att lossa slipa till skumgummit limma sen är man på G

Provsittning visade att nån 6" choppning kan bli svårt.

Provmontering är ett måste

Plastfickan gör att det blir trångt, men på Farosonen kapade vi bort den.

Gott om plats för benen verkar det bli.

Det blir trångt och mysigt, men det var det i Roadstern också, fast då kunde man hänga med armen utanför, men det löser sig.
Nu är fokus tillbaka på Verten igen.
"ljushuvud"