Hej,
Mitt intresse har onekligen svajat en hel del sista tiden, men nu här i påskveckan har jag äntligen skramlat iväg till besiktningen för första gången på 5 år.
Nedslag blev det på ena framljuset, ojämn bromsverkan bak, fastsättning av bromsslangar otillräcklig, gasvajer funktion osäker och för hög CO..
Klart godkänt i mina ögon. 
Jag hade ju en tråd på MB, men kör en resumé utan bilder.
Det är en 1303S från -73 som jag ägt i många år, jag har under typ5 år nu försökt fixa iordning den, och närmar mig nu slutet på den resan.. Hela bottenplattan är rostlagad, karossen har fått fixat det värsta, bromsar, bussningar och dylikt är bytt. Sen köpte jag mig en uppsättning TEledials som jag fick pulverlackade svarta, framfälgarna fick smalnas lite för att få plats. Men det blev bra det å..
Köpte mig en 1641'a av Landelius förra året. Lagom trimmotor med 80-90 häst enligt Hasse. Bugpack-kam(typ FK89 om jag inte missminner mig), dubbla dell'orto, 050-fördelare, blå bosch-tändspole, externt oljefilter, lätt portade toppar, ormbo och mondo-dämpare. Nu när jag kört ett tjugotal mil med den motorn kkan jag bara säga att jag redan älskar den. Ingen raket förstås, men det var inte heller meningen, driftsäker bruksmotor var vad jag ville ha.
Nu återstår att fixa bromsarna, gasvajern(får lite lätt gashäng ibland) och CO-halten infor besiktningen. Sen ska jag byta oljeslangar mot dito stålomspunna, linda bandage över hela avgaset, installera oljetempmätare, stereo och lägga in matta. Men i övrigt är det inte mycket att pyssla med. Kanske att jag sänker den ett hack fram, har två kvar, men den måste genom besiktningen först.. Det är iaf jävligt gött att ha den i trafik igen!
Bilder på den i nuvarande skick: