1

Hej! Jag har beställt 15" vita däcksidor och har sett att man monterar dom genom att pressa ner däcket på fälgen och sedan klämmer fast däcksidan mellan däck och fälg. Min fråga är ifall man kommer lyckas med detta utan att lämna in till en däckverkstad? Alltså kan man pressa ner däcket från fälgen utan att använda en däckomläggningsmaskin? Och hur gör man lättast isåfall?

MVH Kristofer

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

2

Har däcket suttit där ett tag så är det inte lätt.
En speciell böjd bred huggmejsel och en handslägga brukar fungera som övertalning.

Men i slutändan är det troligen enklare att låta en däckfirma fixa det.  ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

3

Ok, tack för tipset! Däcken har bara suttit i ungefär 6månader, så man kanske ska ge sig på det själv iaf....Kanske ICQ/ab

4

Testa.
Kofot och handslägga kan funka.
Men släppa ut luften utan käglenyckel kan nog va rätt drygt.  ICQ/ag

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

5

Jo det är ju sant.... Blir nog däckfirman iaf vid närmare eftertanke. Annars slutar det säkert med att jag smäller släggan i fälgen istället för däcket och det har jag ingen lust med ICQ/ad

6

Sen finns det en till sak som kan krångla, om däcket har fälgskyddskant, då får du skära bort den med skalpell,

Get low, or die tryin

7

Ok, nej däcken ser inte ut att ha någon skyddskant så det ska nog funka. Men jag har en till fråga, ska dom bara klämmas dit eller ska det limmas på sidan av däcket också?

Mvh Kristofer

8

Risto skrev:

Ok, nej däcken ser inte ut att ha någon skyddskant så det ska nog funka. Men jag har en till fråga, ska dom bara klämmas dit eller ska det limmas på sidan av däcket också?

Mvh Kristofer

Klämmas enbart,
man får blåsa i luft, och blir det inte bra, så får man släppa ur luften, trycka lite där det inte ligger emot, fylla upp igen och upprepa proceduren tills man är nöjd ICQ/ab

Get low, or die tryin

9

Ok, tackar för informationen!

10

Förresten, käglenyckel är det samma sak som ett ventilnålsverktyg?

11

Här har du en lite bra film hur du kan gå tillväga  ICQ/ag

http://www.youtube.com/watch?v=jSIKixEA … re=related