326

fick precis samma som inlägg 324

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

327

Jag har även fått någon jätte mysko typsnitt/text/format på forumet idag/ikväll. Vad kan detta bero på?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

328

FelMeddelandet har jag nog hittat men det blir svårt å testa i egen miljö då detta verkar ha med antalet poster/user/etc.
Får nog ta en snabbtest när det är mindre användare påloggade, men jag tror inte det ska märkas mycket när jag lägger in testerna, för det har jag i alla fall kollat upp.

Typsnittsfel, det blir värre men låter nog som en lokal sak för dej. Jag har inte sett nå'ra förändringar på det här.

329

Det är något med min dator har jag insett....  ICQ/ad

Sorry... ICQ/ab

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

330

hehe ingen fara ICQ/ab

331

föresten, på vilket sätt visar sej felet? är fonten större eller mindre?
isåfall kan du prova att trycka CTRL och "hjula" upp/ner för att ändra.
Detta fungerar i FF och IE och säkert i andra webläsare.

332

Jag har med varit med om det flera gånger.

Många andra med då man ofta ser både dubbla och trippla upplagor av samma inlägg.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

333

Lite ironiskt att just förra inlägget skulle bli ratat.  ICQ/ab

Detta är felmeddelandet.

http://i175.photobucket.com/albums/w151/hififreak/7ca0c7d2.jpg

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

334

Om man upptäcker att det blivit dubbla eller trippla inlägg kan man då själv ta bort dom inläggen man inte vill ha kvar??

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

335

Utan att vara expert har jag lagt märke till att längst ner till höger på varje meddelande står:

1) På andras meddelanden: "Rapportera", "Citera"
1) På egna meddelanden: "Rapportera", "Radera", "Redigera", "Citera"

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

336

luftgekühlt skrev:

Utan att vara expert har jag lagt märke till att längst ner till höger på varje meddelande står:

Och utan att vara expert, så kan man ju undra varför du ska kunna "Redigera" och "Radera" andras meddelanden?  Default/lol

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

337

Radera/Redigera är på ens egna poster.
Rapportera/Citera är på andras poster.

338

WebAdmin skrev:

Radera/Redigera är på ens egna poster.
Rapportera/Citera är på andras poster.

Varför har det blivit så många dubbel och trippelinlägg sen igår?

339

Provade nu och det går bra att posta men sent igår fick jag åxå felet.
Undrar om det har med antalet användare inne här, ska prova senare när det är ännu fler inne

340

25hpman skrev:
luftgekühlt skrev:

Och utan att vara expert, så kan man ju undra varför du ska kunna "Redigera" och "Radera" andras meddelanden?  Default/lol

Vad jag menar går man inte tillbaka till tråden man precis postat i o kollar. Har det då blivit flera poster kan man ju ta bort dom själv till felet är avhjälpt. Jag tänker inte sitta o radera era poster då försvinner ju iden med forumet.. Default/lol  Då kan jag ju filosofera i  min ensamhet..  men gud va tråkigt Default/lol

Skulle dock va kul o kunnas retas med dig ibland 25hp och ta bort några inlägg från dig  Default/lol

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

341

Det finns nog de som praktiserar detta redan...  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

342

Nu fick jag det där error felet, haft det flera kvällar innan, o många andra också med tanke på alla dubbel o trippelpostningar ICQ/ag

343

Kan vara så att vi måste be om en serverflytt igen. Om inte bandbredden räcker vid peak hours kanske One har något alternativ för detta? Skumt iaf, men som sagt, det verkar inte vara någon forum-mjukvarugrej utan snarare bandbredd / server som inte riktigt orkar med.

"Daddy Cool"

344

Enligt vad jag såg av meddelandena så verkar detta vara lite forumberoende...
det kan fixas dock antingen med att försöka få till detta i anropet mot databasen eller att försöka få till one.com att
lägga detta generellt för våran site, vilket jag inte tror att dom vill göra eftersom detta ta mer resurser av deras miljö.

Det ser ut att ha med att vissa SQL frågor blir väldigt stora då många personer finns inne, det var därför jag provade igår kväll då jag åxå fick felen.
Försökte sätta denna parameter innan frågan skulle köras men fick då inte till det. Parametern gör då att enormt stora SQL frågor kan ställas utan
att MYSQL säjer ifrån. Jag ska prova lite till när belastningen är tillräcklig och det verkar vara vid totalt över ung 280 användare samtidigt.

one.com kanske kan flytta denna site till en "annan" server eller liknande men till helt annat pris och det tror jag inte ligger i närheten av detta pris.

345

Kanske har frågats förut, men det är ett par funktioner jag saknar. Dels en knapp för att markera alla trådar i en forumavdelning som lästa, dels skulle jag vilja
ha olästa trådar kvar som just olästa. Antingen till dess att man har läst dem eller markerat alla som lästa. Som det är nu verkar de bli "lästa" om man
står kvar en viss tid i en avdelning och sedan laddar om sidan (eller hoppar till någon annan avdelning). Har kollat under personliga inställningar, men där
hittade jag inget som verkar ha med detta att göra. Kanske det finns i någon tilläggsmodul till PunBB?

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

346

Stefan F skrev:

Kanske har frågats förut, men det är ett par funktioner jag saknar. Dels en knapp för att markera alla trådar i en forumavdelning som lästa, dels skulle jag vilja
ha olästa trådar kvar som just olästa. Antingen till dess att man har läst dem eller markerat alla som lästa. Som det är nu verkar de bli "lästa" om man
står kvar en viss tid i en avdelning och sedan laddar om sidan (eller hoppar till någon annan avdelning). Har kollat under personliga inställningar, men där
hittade jag inget som verkar ha med detta att göra. Kanske det finns i någon tilläggsmodul till PunBB?

Är inte helt säker på att jag förstår hur du menar, men vill du ha det som på http://www.vwtyp1.com/forum/ ?

I så fall har jag bara en sak att säga....... NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Jag tycker Boxervilles variant som verkar gå på tid är så mycket bättre.

347 Senaste redigerad av Dalmasen (2012-02-28 16:11:41)

jag håller faktiskt med "Stefan F" lite, det är inte alla trådar man vill läsa och då kan det va bra att kunna markera alla som lästa (inte riktigt så det skrevs ovan men en sån funktion saknar jag), sen är det väl upp till var och en om man vill använda den knappen eller ej  ICQ/ag

348

Eftersom det inte går att prenumerera på trådar vill jag inte att de intressanta trådarna plötsligt markeras som lästa.
Med tanke på trafiken här försvinner trådar snabbt neråt på sidan, och det är åtskilliga gånger jag har upptäckt att
jag har missat något intressant bara för att det har ställts om till "läst". Tror inte jag har sett något annat forum som
efter en viss tid automatiskt markerar inlägg som lästa, och jag förstår inte vitsen med det heller.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

349

Stefan F skrev:

Eftersom det inte går att prenumerera på trådar.

Default/hmm Funkar inte den, har inte provat läser (nästan) allt fortfarande ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

350

j:son skrev:

Lite ironiskt att just förra inlägget skulle bli ratat.  ICQ/ab

Detta är felmeddelandet.

http://i175.photobucket.com/albums/w151/hififreak/7ca0c7d2.jpg

Får oxå det där titt som ofta.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G