1 Senaste redigerad av xjonnex (2012-03-14 18:42:16)

Blir att jag ska sälja min motor på 1679 cc ändå. Kommer bli överflödig då min 2176 cc ska i bilen under våren.
Spec:
044 toppar
Kam C30
kromade kylplåtar
rostfria ventiler 40mm, 35,5 mm
enkel weber förgasare
009 fördelare
växelströmsgenerator
allt har gått max 1000 mil
utan avgas system
bänkad på rullande landsväg på dynodagen i höstas hos JPM på 85 hk
Bara att stoppa i en bubbla och köra. Går kanon.

Pris 20.000:- Skickas ej.
Kan även köpas till 2x40 weber kompl med insug, länkage, nya luftfilter för 5000:-. Blir väl lite nya hästar då ICQ/ad Finns även 1:25 vippor och 313 graders kam med lyftare för även det en extra slant.

Tel: 0709-816062

http://i1210.photobucket.com/albums/cc401/xjonnex/Bubbla%2066/2343685894.jpg

Typ 1-66: 2176 cc Snart på vägen ICQ/ab
Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S

2

såg den ut exakt så vid dynokörningen?
dvs har exakt samma spec som då?

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

Den hade suttit fint på min splittbuss! Ser kanon ut!

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

4

Jag har inte ändrat på ngt i efter dynodagen iaf. Går så förbannat bra och bra drag i den. Men var på väg iaf att sätt på dom dubbla fuggarna för lite mer effekt. Ska filma när motorn är igång under dagen också. Ska bara ladda batteriet lite först. Bilen har stått still hela vintern.

Typ 1-66: 2176 cc Snart på vägen ICQ/ab
Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S

5 Senaste redigerad av xjonnex (2012-03-04 13:47:16)

Lite mer info på lite grejor som köpts till.

Smidd cylindersats 1679 cc
Nya stötstångsrör
Packningssats
Oljesumpslock med uttag
Dubbelportskylplåtar i krom
Hårda ventilfjädrar
Ventilfjäderbrickor
Manley ventil rostfria 8 st
Ventilknaster
Kylplåt innanför remskiva krom
Kylplåt bakre krom
Kromad plåt bakom generatorn
Tändkablar
Tändstift
Oljepump
En ganska nytt typ 3 block
Sen är givetvis veven balanserad

Typ 1-66: 2176 cc Snart på vägen ICQ/ab
Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S

6 Senaste redigerad av xjonnex (2012-03-08 21:06:14)

Här kommer videon på motorn.

http://i1210.photobucket.com/albums/cc401/xjonnex/Bubbla%2066/th_VIDEO0005.jpg

Typ 1-66: 2176 cc Snart på vägen ICQ/ab
Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S

7

Lät trevligt, hoppas min 1679 jag sätter ihop nu kommer låta lika rapp Default/smile

8

Reserverad.

Typ 1-66: 2176 cc Snart på vägen ICQ/ab
Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S

9

SÅLD

Typ 1-66: 2176 cc Snart på vägen ICQ/ab
Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S