1

När man skall byta från enkelkrets till dubbelkretsbromsar på splittbuss, vilken HBC var det man skulle använda?
Det var väl en Typ1 HBC och oljebehållare från en tidig Volvo 240? (Eller var det 140?)
Någon av dessa? www.classicvw.se/chassi-broms/bromsar/typ-1/huvudbromscylinder/index.php/cPath/7_22_263_282

Hur stor diameter är det på en original splittbuss HBC till en 58'a?
Hur stor diameter är det på en original splittbuss hjulcylinder till en 58'a?

Buy the ticket, take the ride... - HST

2

Diameter 22.22 har jag för mej på HBC

Jag tog en HBC från en bay för servo (men jag använder inte servo) o smaska dit en behållare från en Golf 1. Sen får du fixa till en distans att montera imellan HBC å infästningen för att burkens lock ska hamna rätt och tillverka en ny tryckstång som är 9 mm kortare...sen är du i hamn.

Kolla min panel-tråd.

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=483&p=5

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Nice!

Vet det fanns en lång go tråd på MB om 2kretskonvertering,  tror det var en Brazilien tillverkad Typ1 HBC och Volvo behållare men LateBay+Golf funkar ju det också!

Denna alltså? http://www.classicvw.se/huvudbromscylin … cts_id/151

Visst kör du CSP skivbormsar på Panelen va?
Nöjd som faan antar ja?
Va kör du bak, orginal trummor?

Buy the ticket, take the ride... - HST

4

Ja, det är CSP. Bak är det orginal...eller rättare sagt 64-67 orginal. Skåpet är en -63:a, lådan kommer från min gamla -67:a buss.

Jo, det funkar klockrent. Skåpet kan nita som en modern bil nu, man behöver inte panera att börja bromsa 500 meter innan.  ICQ/ab

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Löf skrev:

Nice!

Vet det fanns en lång go tråd på MB om 2kretskonvertering,  tror det var en Brazilien tillverkad Typ1 HBC och Volvo behållare

Detta gäller typ1!